?زنده| بازداشت عضو شورای شهر کرج به اتهام توهین به رهبری

 

 


قطع تماس تلفنی و ملاقات سپیده قلیان

کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سپیده قُلیان، فعال مدنی، اعلام کرد که او از مدتی پیش ملاقات و تماس تلفنی نداشته است.

براساس این گزارش، با گذشت سه هفته از بازداشت دوباره این فعال مدنی، همچنان وضعیت او «نامعلوم» است و «جواب‌های مشکوک و ناواضح مقامات قضایی نگرانی شدید» در مورد سرنوشت او ایجاد کرده است.

این کانال تلگرامی همچنین خبر داد که لحن صدای سپیده قُلیان در تماس‌های تلفنی قبلی «حاکی از اوضاع بسیار وخیم او بوده است به نحوی که اعضای خانواده از شنیدن صدای سپیده دچار اضطراب و وحشت شده‌اند».

سپیده قُلیان و اسماعیل بخشی مدتی پس از سخنانشان درباره شکنجه شدن‌شان روز یکشنبه ۳۰ دی،‌ برای دومین بار بازداشت شدند. این بازداشت پس از پخش اعترافات اجباری آنان در برنامه «طراحی سوخته» از تلویزیون ایران، انجام شد.



مهدی طالقانی خطاب به شهردار: نام پدرم را از «خیابان طالقانی» حذف کنید

مهدی طالقانی، فرزند مرحوم آیت الله طالقانی خواستار تغییر نام خیابان آیت الله طالقانی تهران و حذف نام پدرش از این خیابان شد.

مهدی طالقانی درباره موضوع پاک کردن عکس آیت ­الله طالقانی در خیابان طالقانی تهران گفت: «سال ۸۸ به مناسبت صدمین سال تولد آقا به ­ما گفتند، قرار است، عکسی از آقای طالقانی کشیده شود که شد، اما چند وقت پیش عکس را پاک کرده و تبلیغات محصولات زیبایی یک شرکت محصولات بهداشتی را به­ جایش گذاشته بودند.»

او ادامه داد: «من اعتراض کردم و حتی در بهشت ­زهرا هم آقای حناچی را دیدم که اطرافیانش گفتند، به شهردار چیزی نگویم.»

طالقانی با بیان اینکه ظاهرا آن تبلیغ هم پاک شده، اظهار داشت:« به­ ما گفتند، صاحبخانه راضی نیست، این در حالی است که مالکیت دیوار‌ها به ­عهده شهرداری است.»

طالقانی همچنین گفت: «می­ خواهم به آقای حناچی و شورای شهر پیشنهاد بدهم که اسم آقا (آیت الله طالقانی) را از خیابان طالقانی بردارند. چون دوست نداریم، از اسم ایشان استفاده ببرند.» /انتخاب



محکومیت یک نماینده مجلس به زندان

مهدی مقدری٬ نماینده مردم اصفهان به شش ماه زندان محکوم شد.

این نماینده مجلس خبر داده است که به دلیل چند توییت در حمایت از سپنتا نیکنام٬ عضو شورای شهر یزد٬ انتقاد از اصولگرایان٬ انتقاد از فیلترینگ و انتقاد از محرومیت زنان از دوچرخه سواری٬ به دو سال زندان محکوم شده است.

این حکم برای دو سال به حالت تعلیق در آمده است/ /صدای اصفهان


 

 


دستگیری ۴۰ ماساژور در مشهد

امید نودهی٬ رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی٬ از شناسایی و دستگیری ۴۰ نفر ماساژور غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

امید نودهی در این باره گفت: در پی رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های تبلیغاتی، صفحات متعددی از تبلیغات غیرمجاز ماساژ آقایان و بانوان مشاهده شد که منتشرکنندگان آن در قالب ماساژ درمانی به دنبال فعالیت غیراخلاقی بوده که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار مرکز اطلاعات فضای مجازی پلیس امنیت خراسان رضوی قرار گرفت.

نودهی با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰ فقره انواع تبلیغات با عنوان ماساژ درمانی در فضای مجازی افزود: پس از انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی قضائی با معاون دادستان مشهد در امور فضای مجازی، مأموران پلیس امنیت، تعداد ۴۰ نفر افرادی را که اقدام به ماساژ غیرمجاز و تبلیغ آن در فضای مجازی می‌کردند، طی عملیات‌های جداگانه‌ای در مشهد دستگیر کرد.

وی در ادامه بیان کرد: با بررسی به‌عمل آمده، تمامی خطوط تلفن همراهی که این افراد با استفاده از آن‌ها اقدام به برقراری ارتباط با مشتری‌های خود می‌کنند جعلی است و با استفاده از شناسنامه یا کارت ملی افراد غیر، خریداری شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه «اکثر این افراد را جوانان تشکیل می‌دهند»، تصریح کرد: این مجرمان که در طیف سنی ۲۲ تا ۳۲ سال قرار دارند، در حین رسیدگی پرونده قضائی صراحتاً به بزه انتسابی خود معترف شده و اظهار پشیمانی کردند. /ایسنا


 

 


درخواست مرخصی استعلاجی برای نرگس محمدی

محمود بهزادی‌راد، وکیل مدافع نرگس محمدی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر از نیاز مبرم موکلش برای عمل جراحی خبر داد و گفت که برای موکلش درخواست مرخصی استعلاجی کرده است.

به گفته وکیل این زندانی سیاسی، درخواست مرخصی استعلاجی موکلش تحویل دادیار ناظر زندان شده است و قرار است که دادیار آن را به دادستان ارایه کند تا در صورت “موافقت” این فعال مدنی زندانی برای پیگیری روند درمان به مرخصی بیاید.

بهزادی‌راد همچنین گفت: «با توجه به اینکه در مرتبه قبلی به‌رغم دریافت وقت پزشک، موکلم به بیمارستان ایرانمهر اعزام نشد، مجدد برای تاریخ های ۲۳، ۲۴ و ۲۷ بهمن وقت معاینه گرفتیم و به زندان ارائه کردیم.» /ایرنا



احمد توکلی: وقتی فساد سیستماتیک همچون موریانه پایه‌های نظام را می‌خورد چه حاجت به توطئه خارجی؟

احمد توکلی٬ نماینده پیشین مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ گفت: «معتقدم نه حمله نظامی این حکومت را ساقط می‌کند نه کودتا و نه انقلاب مخملی؛ اما وقتی فساد سیستماتیک و شبکه‌ای وجود دارد که همچون موریانه دارد پایه‌های نظام را می‌خورد چه حاجت به توطئه خارجی است؟»

او در ادامه تاکید کرد: «وقتی بی‌عدالتی اجتماعی و حقوقی وجود داشته باشد، مردم تا یک حدی تحمل می‌کنند و سپس اعتراض خواهند کرد. خداوند در قرآن گفته بدگویی و بلند فریاد زدن عیب‌ها را دوست نمی‌دارد جز برای مظلوم. یعنی مظلوم می‌تواند ناسزا بگوید و فریاد بزند.»

توکلی افزود: «وقتی ما کشور را به شکلی اداره می‌کنیم که در سپرده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۰.۴ درصد از سپرده‌گذاران مالک ۵۲ درصد از سپرده‌ها هستند و ۹۹.۶ درصد از سپرده‌گذاران ۴۸ درصد از سپرده‌ها را مالک هستند آیا این شکاف اسلامی است؟ آیا عادلانه است؟»

به گفته این نماینده پیشین مجلس وقتی کارگران این چیزها را بدانند و بیکار شوند و تامین نباشند چه اتفاقی می‌افتد؟ همه بیشتر به این فکر هستند که کاری کنند تا حرف بزنند و این هم باعث می‌شود که مردم اعتراض کنند. /ایلنا



پرویز کاظمی با وثیقه ۱۰ میلیاردی آزاد شد

سیامک مدیر خراسانی٬ وکیل مدافع پرویز کاظمی٬ از تامین وثیقه تعیین شده دادگاه برای موکلش خبر داد.

سیامک مدیر خراسانی خصوص آخرین وضعیت پرونده پرویز کاظمی (از متهمان پرونده بانک سرمایه) گفت: «چند روز بعد از آخرین جلسه دادگاه، موکل وثیقه تعیین شده از سوی قاضی پرونده را تامین کرد.»

او افزود: «پس از تامین وثیقه، موکلم آزاد شده است. در حال حاضر در این پرونده هنوز حکمی صادر نشده است.» /مهر



سعید نمکی وزیر بهداشت شد

نمایندگان مجلس در جلسه امروز (دوشنبه) با ۲۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف، ۴ رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع ۲۵۹ نماینده حاضر، به سعید نمکی، وزیر پیشنهادی بهداشت، رأی اعتماد دادند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، در دی ماه به دلیل کاهش بودجه طرح سلامت در بودجه سال ۹۸ استعفا کرده و حسن روحانی استعفای او را پذیرفته بود.

این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت حسن روحانی بود که در انتخابات ریاست جمهوری نیز بارها توسط او تبلیغ شد.

روحانی در جلسه امروز مجلس نیز گفت که «امیدوارم در تاریخ کشور ما در کنار طرح تحول سلامت همیشه نام دکتر هاشمی هم ماندگار باشد».

رییس جمهوری همچنین گفت که وزیر جدید بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح «سلامت الکترونیک» را اجرا خواهد کرد. ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »