?زنده| کرباسچی با تعهد آزاد شد

 

نماینده ولی فقیه: اعلام می‌کنم که ما هم اکنون در بهشت حضور داریم

رتضی محمودی٬ نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود٬ گفت: «اعلام می‌کنم که ما هم اکنون در بهشت حضور داریم.»

او ادامه داد که

ادامه داد: «دوران شاهنشاهی دوران تاریک و سیاهی محسوب می‌شد و تمامی منافع این ملت در اختیار بیگانگان قرار داشت و شاه وابسته به سران مستکبر عالم بود.» /تسنیم



کرباسچی با تعهد آزاد شد

محمود علیزاده طباطبایی وکیل غلامحسین کرباسچی اعلام کرد موکلش پس از ارائه توضیحات در دادسرا به منزل بازگشت.

پیشتر گزارش شده بود کرباسچی برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیزی‌‌اش به زندان رفته است. دادگاه انقلاب اصفهان کرباسچی را به خاطر نقد سیاسی خارجی ایران به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

محمود علیزاده طباطبایی در این باره گفت: «کرباسچی برای پاره‌ای از توضیحات به دادسرا احضار شده بود و بعد از ارائه توضیحات به منزل برگشته است.» /ایسنا

 



محسنی‌اژه‌ای: مرتضوی آزاد نشده است

محسنی‌اژه‌ای٬ معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه٬ درخصوص اخبار و شایعاتی که درباره آزادی مرتضوی و خروجش از کشور مطرح شده است گفت: «اینها کذب بوده و مرتضوی آزاد نشده است.»

معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سئوالی در رابطه با ادعای زندانی نبودن سعید مرتضوی گفت: «آنچه از قول وکیل این فرد مطرح شده بود، توسط خود وکیل هم تکذیب شد و لذا اینکه این فرد به خارج از کشور رفته است و در زندان نیست و در نجف بسر می‌برد و با عتبات عالیات همکاری می‌کند، قطعا تکذیب می‌شود.»

او گفت: «این فرد در زندان است و ممکن است مثل بقیه افراد به مناسبت‌هایی مانند سایر زندانیان به مرخصی‌های محدودی برود. بنابراین وی در زندان است و نه در ایران و نه در غیرایران به کاری مشغول نشده است.» /فارس



انتقاد مولوی عبدالحمید از تبعیض علیه اهل سنت در ایران

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، از اعمال «تبعیض» علیه سنی مذهب‌ها و «فقدان مساوات» میان اقوام و مذاهب در ایران انتقاد کرد.

بار دیگر خواستار رفع «تبعیض» نسبت به اهل سنت در زمینه‌هایی چون «واگذاری مسئولیت و مناصب استانی» و «رعایت مساوات در استخدام و به کارگیری همه ملت ایران» از هر قوم و مذهب شده است.

به گفته امام جمعه اهل سنت، در زمینه تعلیم و آموزش علوم دینی اهل سنت «حساسیت بیشتری» وجود دارد و وی امیدوار است در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، مقام‌های مربوطه، برای رفع «تبعیض‌های وسیع»، «فکر وسیعی» بکنند.

مولوی عبدالحمید گفته که «مقام‌های بالای کشور» در جریان این تبعیض‌ها قرار دارند و آنها «در این رابطه دیده شده‌اند و گزارش هم مرتب به مقام‌های مسئول می‌رسد»، اما هنوز قدم‌های برداشته شده در این زمینه «کافی» نیست. /رادیو فردا


 


ژاپن واردات نفت ایران را از سرگرفت

رئیس کل بانک مرکزی ایران می‌گوید ژاپن بعد از وقفه‌ای چند ماهه به دلیل تحریم‌های آمریکا واردات نفت از ایران را از سر گرفته است.

عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که ژاپن «بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه» این روند را آغاز کرده است.

این کشورها از جمله هشت کشوری هستند که آمریکا به آنها معافیت موقت برای خرید نفت از ایران داده است. /ایسنا



توقیف خودروی رانندگان مست به مدت ۲ ماه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از تشدید برخورد با رانندگان مرتکب شرب خمر و استفاده کنندگان از مواد روانگردان خبر داد و گفت: «خودروی مرتکبین به مدت دو ماه توقیف خواهد شد.»

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز٬ در خصوص تشدید مقابله با رانندگان مرتکب شرب خمر و استفاده کنندگان از مواد روانگردان اظهار کرد: «با توجه به پیشنهاد رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز و به منظور ایجاد امنیت ترافیکی و مقابله قانونمند با متخلفان در صورت اثبات حالت مستی رانندگان از طریق دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی فنی در اختیار پلیس، علاوه بر مجازات‌های پیش بینی شده در بند ب. ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودروی مرتکبین به مدت دو ماه توقیف خواهد شد.» /میزان



روحانی: رسانه آزاد نداریم

حسن روحانی، رییس جمهوری با انتقاد از محدودیت‌ها در فضای مجازی و فیلترینگ گفت: «انباشته شدن همه چیز در فضای مجازی به این دلیل است که رسانه آزاد نداریم، فقط رسانه دولتی داریم.»

روحانی افزود: «فکر می‌کنیم تحت فرمان ماست که وقتی بگوییم فیلتر، فیلتر می‌شود. خب با فیلترشکن چه می‌کنید؟»

او مقابله با خواست مردم را غیرقانونی و نامشروع خواند و ادامه داد: «امکان‌پذیر نیست که حاکمیت به مردم بگوید چون موبایل فلان ضرر را دارد و فلان فایده را دارد، موبایل دست نگیرید.»

رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: «فکر می‌کنیم از آسمان اختیاراتی داریم که می‌توانیم بر زمینیان هر فرمانی ‌بدهیم. خیر این طور نیست! با تحمیل که دین درست نمی‌شود.»

او فضای مجازی را «ابزاری برای عدالت» خواند و گفت که «شفافیت و مبارزه با فساد» از آثار فضای مجازی است. /ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »