سعید مرتضوی کجاست؟

زیتون– سعید مرتضوی رییس سابق تامین اجتماعی٬ قاضی و معاون سابق دادستان تهران٬ در حالی که چندین پرونده قضایی دارد٬‌ برای راهپیمایی اربعین از ایران خارج شده و هنوز به کشور برنگشته است.

مسعود نوری٬ خبرنگار در این باره در حساب کاربری توییترش نوشت:

https://twitter.com/masoudnoori_f/status/1085137705045028865

رسانه‌های ایران به نقل از سعید ایوبی٬ وکیل سعید مرتضوی در این رابطه نوشتند که «مرتضوی در راستای خدمت رسانی به امور ساخت حرمین شریف در نجف به نمایندگی از مردم یزد، تا سال آینده در عراق خواهد ماند.»

سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران در دولت دهم به عنوان متهم در جریان رسیدگی به پرونده کهریزک و مرگ سه جوان در این بازداشتگاه ، چندین بار به دادگاه رفت که یک دادگاه با شکایت دو خانواده از سه خانواده جان باختگان کهریزک به نام کامرانی و جودای فر برای او و دو نفر دیگر به نام های علی‌اکبر حیدری ‌فر، دادیار و حسن زارع دهنوی (قاضی حداد) معاون امنیت وقت دادستان تهران تشکیل شد و در نهایت دادگاه تجدیدنظر مرتضوی را به انفصال دائم از خدمات قضایی و دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

اما این پایان ماجرا نبود؛ پدر یکی از این جان باختگان به نام عبدالحسین روح‌ الامینی، شکایت نامه ای علیه سعید مرتضوی به دادگاه ارائه کرد که در دادگاه کیفری پرونده‌ای سه ‌هزار و ۵٠٠ صفحه‌ای در ١٧ جلد تشکیل شد.

او که از اتهام در قتل محمد کامرانی و امیر جوادی‌ فر تبرئه شده بود، بابت همین مورد اتهامی در شکایت خانواده روح ‌الامینی به دو سال حبس قطعی محکوم شد.

اردیبهشت ماه امسال خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر داد که «ضابطان قضایی موفق شدند مرتضوی را در یک ویلا واقع در استان مازندران شناسایی کنند.»

ایسنا نیز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که دادستان سابق تهران در «یکی از استان‌های شمالی دستگیر و به بند ۲۴۱ زندان اوین معرفی شده است.»

با این حال به رغم صدور قرار ممنوعیت از خروج این محکوم٬ او طی دو سال گذشته در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کرده است.

هرچند ساعتی پیش خبرگزاری ایسنا به نقل از «یک منبع آگاه» خبر داد که « او در حال حاضر در زندان است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »