جمهوری اسلامی تایید کرد: بازداشت یک آمریکایی در مشهد

زیتون– بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ بازداشت یک شهروند آمریکایی در مشهد را تایید کرد.

او اما تاکید کرد که گزارش‌های منتشرشده توسط رسانه‌های آمریکایی درخصوص شرایط بازداشت یک شهروند این کشور در مشهد کذب و نادرست است.

به گفته بهرام قاسمی٬ ایران موضوع بازداشت مایکل وایت را «در نخستین روزهای دستگیری وی» از طریق دفتر حفاظت منافع آمریکا در تهران به اطلاع واشینگتن رسانده است.

پیشتر بازداشت یک شهروند آمریکایی به نام «مایکل آر. وایت» در مشهد و نگهداری وی در زندان وکیل‌آباد این شهر منتشر شد و وزارت خارجه آمریکا نیز آن را تایید کرده بود.

او که سابقه خدمت در نیروی دریایی آمریکا را دارد از اوایل مردادماه در مشهد زندانی است، اما مشخص نیست که با چه اتهامی مواجه است.

بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این رابطه تنها گفته است که پرونده این شهروند آمریکایی «در حال رسیدگی است» و هر زمان که مراجع ذی‌صلاح کار را به اتمام برسانند درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین رسانه‌های آمریکایی را به «فضاسازی و تشدید جنگ روانی» علیه جمهوری اسلامی متهم کرده و گفته گزارش‌هایی که این رسانه‌ها درباره « شرایط نامطلوب و آزار و اذیت» مایکل وایت منتشر کرده‌اند، «دروغ‌پردازی هدفمند» است و همه آنها «به شدت تکذیب می‌شود.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »