نرگس محمدی: آیا سزاوار است به جای پاسخ به مطالبه حق مداوایم، تلفن کودکانم را قطع کنید؟

زیتون– به دستور دادستان تهران و پس از اعتصاب غذای اعتراضی نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، مدت مکالمه او با فرزندانش را کوتاه کرده‌اند. نرگس محمدی گفته که در اعتراض به این «انتقام‌جویی» از تلفن‌ زدن خودداری می‌کند.

تقی رحمانی٬ همسر نرگس محمدی٬ در این باره در حساب کاربری توییترش نوشت:

۱۳ دی ماه نرگس محمدی و نازنین زاغری، زندانیان سیاسی، در نامه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند که دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

آن‌ها در این نامه تاکید کردند که در اعتراض به نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی خود در زندان دست به سه روز اعتصاب غذا خواهند زد.

در پی اعلام اعتصاب غذا٬ دادستانی تهران زمان تماس تلفنی نرگس محمدی با فرزندانش کاهش داده است.

فرزندان دوقلوی این زندانی سیاسی، نزد پدرشان در فرانسه به سر می‌برند و نرگس محمدی پس از یک سال محرومیت از شنیدن صدای آنها، در تابستان ۹۵، حق تماس تلفنی هفتگی با آنها و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه را کسب کرد. او برای دستیابی به این حق، ۱۹ روز در اعتصاب غذا بود.

نرگس محمدی به تازگی نیز در اعتراض به نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌اش در زندان اوین، سه روز اعتصاب غذا کرده بود. او اینک خبر می‌دهد که مدت تماس با فرزندانش را پنج دقیقه کوتاه‌تر کرده‌اند.

این فعال مدنی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران که توسط وب سایت کانون مدافعان حقوق بشر منتشر شده٬ نوشته است: «آیا سزاوار بود درست در زمانی که حق مداوایم را طلب کردم تماس با کودکانم را نیز از دست بدهم؟ آیا این رسم حکومت‌داری و عدالت‌مداری است؟»

در این نامه آمده است: «امروز شنبه ۱۵دی ۹۷ برای تلفن به کیانا و علی رفتم. گفتند از امروز دستور قضایی آمده فقط ۱۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو با بچه‌هایت را داری. حساب کردم ۵ دقیقه اول حتماً صرف شماره‌گیری با خط‌های خراب زندان برای خارج از کشور می‌شود. ۲ دقیقه هم اپراتور پیغام می‌دهد. من باید در ۳ دقیقه با دو کودک خردسالم در پاریس حرف بزنم، این در حالی است که بیش از سه سال و نیم است که ندیدمشان.»

نرگس محمدی می‌پرسد چنین شیوه‌ای شکنجه روحی و روانی و اعمال فشار طاقت‌فرسا بر یک مادر زندانی نیست؟ او در پایان نامه‌اش اعلام کرده که در اعتراض به این عمل که جنبه انتقام‌جویی دارد و غیر قانونی است از ۱۵ دی تا اعاده وضعیت قبل، از تلفن زدن خودداری می‌کند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »