ترامپ: ایران خواستار مذاکره است

شمخانی: آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است

زیتون– علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ خبر از آن داد که در جریان سفرش به افغانستان٬ پیام آمریکا مبنی بر در خواست مذاکره با ایران را دریافت کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، امروز (دوشنبه) گفت که «ایران هیچ سیگنال و پیامی برای مذاکره با آمریکا نداده» است.

او اما مدعی شد: «آمریکایی‌ها در سفر اخیر من به افغانستان دوبار برای مذاکره پیام دادند و دروغ می‌گویند که ما برای مذاکره به آنها پیام می‌دهیم.»

شمخانی٬ همچنین تاکید کرد که «آمریکایی‌ها دوبار برای مذاکره با او تماس گرفته‌اند.»

از سوی دیگر اما دونالد ترامپ٬ رییس‌جمهوری آمریکا٬ روز گذشته (یک‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید با ذکر این‌که «وضع در ایران خیلی بد است»، گفت که خروج آمریکا از توافق اتمی با ایران، پیامدهای منفی گسترده‌ای بر تهران گذاشته و «آن‌ها می‌خواهند گفت‌وگو کنند.»

از سوی دیگر نیز بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه٬ گفته‌های رییس‌ جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی «خواستار گفت‌وگو هستند» را «آرزوهای باطل و محال» خواند.

سخنگوی وزارت خارجه، یک روز پس از اظهارات دونالد ترامپ، سخنان رییس جمهوری آمریکا را «تکرار همان زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی‌های قدرت‌های قرون وسطایی و تاریخ مصرف گذشته» خواند.

قاسمی در ادامه گفت: «ترامپ صرفاً آرزوهای باطل و محال خود را بیان می کند که با واقعیت‌های موجود هیچ تطابقی ندارد».

او با بیان اینکه ایران «دهه‌هاست با فشارها و سیاست‌های تحریمی آمریکا آشنا و رو در رو است»، افزود که جمهوری اسلامی «هیچگاه در برابر فشارهای ظالمانه آمریکا سر فرود نخواهد آورد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

ترامپ: ایران خواستار مذاکره است

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »