تایید خبر فرار کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت تپه

زیتون– نماینده دادستان در دادگاه مدیر اسبق حراست بانک مرکزی و مالک ماشین سازی تبریز خبر داد که امید اسد بیگی،‌ کارفرمای خصوصی شرکت نیشکر هفت‌ تپه، فراری است.

به گفته نماینده دادستان، «امید اسدبیگی، از متهمین تحت تعقیب دادسرا، با تهیه پروفرم‌های جعلی به نام قربانعلی فرخزاد، سهامدار اصلی کارخانه ماشین‌سازی تبریز، اقدام به ثبت سفارش برای خط تولید نوشابه‌های گازدار و ورق خام”ام‌دی‌اف” کرد و طبق وکالتی که از وی داشت، به تخصیص ارز دولتی و دریافت ارز از بانک اقتصاد نوین اقدام کرد، در بازار آزاد فروخت و سهم قربانعلی فرخزاد را پرداخت کرد.»

به گزارش وب سایت جماران٬ نماینده دادستان گفت: «متهم قربانعلی فرخزاد در اقاریر خود می‌گوید امید اسدبیگی مبلغ هفت تا ۱۰ میلیارد تومان به وی پرداخت و طبق بررسی سازمان سپاه، سود حاصل از ارز دولتی بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال است که متهم حدود ۳۰ درصد را دریافت کرد و بقیه در اختیار امید اسدبیگی است که به علت پرونده‌های اقتصادی متواری است.»

نام شرکت نیشکر هفت تپه مدتهاست به دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران و اعتراضات کارگری سرخط خبرهاست.

از اول آبان ماه امسال دور جدید اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه آغاز شد.

آنها خواستار واگذاری این شرکت خصوصی‌سازی شده به کارگران یا دولت و همچنین پرداخت چهار ماه دستمزد معوقه خود هستند.

دهم آذرماه و پس از یه دوره طولانی از اعتراضات کارگری رضا مددی، مدیر سابق شرکت نیشکر هفت تپه برکنار شد.

یک روز پس از آن کیومرث کاظمی٬ مدیر عامل جدید شرکت نیشکر هفت تپه٬ امروز به ایلنا گفت: «کارگران این شرکت پس از ۲۷روز تعطیلی ، با توافق حاصل شده با کارفرما از امروز یکشنبه بر سر کار خود برگشته و فعالیت خود را از سر گرفتند.»

نام امید اسدبیگی به ویژه در جریان اعتصاب حدودا یک ماهه کارگران نیشکر هفت‌تپه مطرح شد؛‌ عباس جعفری دولت آبادی،‌ دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز اول آبان به خبرگزاری میزان گفت: ‌«فردی در خوزستان شرکتی را خریداری کرده و از سال ۹۴ تا ۹۶ حدود ۸۰۰ میلیون دلار گرفته و تاکنون تعهدات ارزی خود را انجام نداده و در حال حاضر نیز متواری است».

امید اسد بیگی شرکت نیشکر هفت‌تپه را با پیش‌پرداختی شش میلیارد تومانی در زمستان سال ۹۴ خریداری کرد. این خرید در شرایطی انجام شد که اهلیت و توانایی مالی خریدار باید از سوی سازمان خصوصی‌سازی تایید می‌شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این اسدبیگی عنتر نوچه‌ی بزرگان است. در نظام سراسر فساد مقام عظمای ولایت، که سخن گفتن از فساد خود جرم است، هزاران هزار اسدبیگی مثل علف هرز سر برآورده‌اند و هنوز آن رهبر بیخرد حاضر به پذیرش فساد سازمان‌دهی شده در نظامش نیست. باعث تاسف است که جمهوری اسلامی حکومتی است که هر نوع فساد و تباهی برای هزارفامیل ولی فقیه مجاز است. سیدعلی خامنه‌ای که هفته‌ای چند بار در آشکار و خفا نگران ارتباط با غرب و تهاجم فرهنگی است، هرگز سخنی در حمایت از کارگران مظلوم و زندانی بر زبان نمی‌راند. خامنه‌ای که نظامش روی حکومت معاویه را سفید کرده است، خود را فردی عدالت طلب و حامی محرومین می‌داند و به ظاهر مخالف اشرافیت و رانت است.نکته‌ی فکاهی ماجرا این است که در حال حاضر، نظام تحت رهبری مقام عظمی یکی از فاسدترین حکومت‌های جهان است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »