?زنده| احتمال ابتلا نازنین زاغری به سرطان

 

 


 


احتمال ابتلا نازنین زاغری به سرطان

روزنامه بریتانیایی میرر از امتناع مقامات زندان از فرستادن نازنین زاغری به بیمارستان برای معاینات پس از پیدا شدن سلول‌های سرطانی در سینه او خبر داده است.

این روزنامه اظهارات ریچارد رتکلیف همسر نازنین را نقل کرده که گفته است کوتاهی در تشخیص بیماری نازنین که هزارمین روز زندانی بودنش را پشت سر می‌گذارد، برای این دو و دیگر اعضای خانواده بسیار نگران کننده است.

همسر نازنین زاغری توضیح داده است که به تازگی توده‌هایی در سینه او پیدا شده که تشخیص درست آن، نیازمند انجام دوباره ماموگرام و ام آر ای است، اما مسئولان زندان از اجازه آن را نمی دهند. /صدای آمریکا

 


 

 


 

غیبت وزیر بهداشت در جلسات هیئت دولت

به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای وزیر بهداشت در اعتراض به وضعیت بودجه بخش سلامت، این عضو کابینه در جلسه دیروز هیات دولت حاضر نشد.

 همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای قاضی زاده هاشمی  وزیر بهداشت در اعتراض به وضعیت بودجه بخش سلامت، این عضو کابینه که پیشتر اعلام شده بود در جلسات اخیر هیات دولت حاضر نشده است، در جلسه دیروز هیات دولت نیز حاضر نشد.

برخی اخبار تاییدنشده حاکی از خداحافظی وزیر بهداشت از معاونان این وزارتخانه در روز دوشنبه است. /ایسنا


 

 


 

واژگونی مینی‌بوس حامل کارگران معدن آباده

یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران معدن آباده صبح امروز واژگون شد.

 در این حادثه یک تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

رییس اورژانس استان فارس زمان این رخداد را ساعات اولیه بامداد امروز (دوشنبه) اعلام کرده و افزوده است که علت این حادثه در دست بررسی است.

معدن آباده در ۲۷۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.  /فارس


 


سفر هیئتی از سوی طالبان به تهران

بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ اعلام کرد که هیئتی از طالبان افغانستان به تهران سفر کرده و در روز ۹ دی با مقام‌های ایرانی از جمله عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار کردند.

به گفته قاسمی این گفت‌وگوها مهم بوده و برای به گفته او برای پیشبرد گفت‌وگوهای صلح بین دولت و گروه‌های افغان است.

این سفر چند روز پس از آن انجام شده که علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران به کابل سفر کرد و در پی دیدار با مقام‌های ارشد دولت افغانستان، از انجام گفت‌وگوهای تهران با طالبان نیز به صورت آشکار سخن گفته بود. /فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »