فروش تجهیزات نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در بازار آزاد

زیتون– در حالی که هنوز «تحقیق» در خصوص آتش سوزی در مدرسه دخترانه زاهدان٬ به سرانجام نرسیده است٬ گزارش‌هایی مبنی بر فروش تجهیزات نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در بازار آزاد٬ منتشر شد.

وب سایت عصر هامون خبر داد که فروش پکیج های گرمایشی در بازار آزاد آن هم با آرم سازمانی که متولی نوسازی مدارس استان می باشد در حالی صورت گرفته که چندی پیش ۴ دانش آموز بر اثر آتش سوزی چراغ نفتی در یکی از مدارس شهر زاهدان جان خود را از دست داده اند.

نکته جالب در این بین اینکه، پکیج های فروخته شده در بازار آزاد با آرم سازمان نوسازی مدارس به دست مشتریان رسیده است.

صبح سه‌شنبه ۲۷ آذر واژگون شدن یک چراغ نفتی در کلاس دبستان و پیش دبستانی غیرانتفاعی دخترانه «اسوه حسنه»، به حریق انجامید. آن‌طور که گزارش‌های فعلی نشان می‌دهد در زنگ تفریح مدرسه، بند کیف یکی از دانش‌آموزان به چراغ گیر کرده، در نتیجه چراغ واژگون شده و چهار کودک باقی‌مانده در کلاس، در آتش گرفتار شده‌اند.

خبر درگذشت دو تن از دختران، ساعاتی پس از سانحه اعلام شد. دختر سوم نیز اندکی بعد درگذشت و در نهایت دختر چهارم نیز ساعت ۱۰:۴۵ شب چهارشنبه جان خود را از دست داد. به گفته مقام‌های بیمارستانی در زاهدان هر چهار دختر دچار سوختگی بالای ۹۰ درصد شده بودند.

آتش‌سوزی دبستان زاهدان بار دیگر نگاه‌ها را به وضعیت امنیت مدارس، فضای آموزشی، استفاده از چراغ نفتی، امکانات مدارس برای جلوگیری و یا مقابله با سوانح جلب کرده‌است.

پس از انتشار این خبر وزیر آموزش و پرورش گفته بود که با بودجه این وزارت خانه تجهیز مدارس بیش از هشت سال به طول می‌انجامد و از مردم خواسته بود که در این زمینه به یاری دانش آموزان بپردازند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »