استاندار خوزستان: بیش از ۲۰ کارگر بازداشتی گروه ملی فولاد ایران، آزاد شدند

زیتون- غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، امروز (شنبه) از آزادی بیش از ۲۰ نفر از کارگران بازداشت شده گروه ملی فولاد ایران خبر داد.

به گفته استاندار خوزستان، آزادی دیگر کارگران بازداشتی در دستور کار است.

غلامرضا شریعتی توضیح داده است که روند آزادی کارگران بازداشتی از پنج شنبه هفته قبل آغاز شده و تا روز شنبه، اول دی مه، در مجموع بیش از ۲۰ کارگر، آزاد شده‌اند.

استاندار خوزستان، توضیحاتی از نحوه آزادی این کارگران که با سپردن وثیقه یا قرار کفالت آزاد شده‌اند و پرونده اتهامی برای آنها تشکیل شده یا خیر؟ ارائه نکرد و گفت:«این جزئیات در اختیار قوه قضاییه است.»

روز چهارشنبه گذشته، اتحادیه آزاد کارگران ایران از آزادی ۱۱ تن از کارگران بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد ایران با قید کفالت خبر داده بود.

در روزهای اخیر و با دامنه‌دار شدن تجمع ها و راه‌پیمایی‌های اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد ایران، ۴۱ تن از کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی به دست مأموران امنیتی بازداشت شده بودند. اکثر این بازداشت‌ها، شبانه انجام شد.

کارگران شرکت ملی فولاد اهواز از حدود ۴۰ روز پیش به صورت مداوم در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در استان خوزستان تجمع کرده‌اند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

بانک ملی مالک شرکت فولاد اهواز است. در همین حال برخی از نمایندگان کارگران معترض تهدید کرده بودند که اگر این بانک به تعهدات خود نسبت به این کارخانه عمل نکند، از کارگران و مردم خوزستان خواهند خواست، سپرده‌های خود را از این بانک خارج کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »