?زنده| شمار کارگران بازداشتی فولاد اهواز به ۴۱ تن رسید

 

شمار کارگران بازداشتی فولاد اهواز به ۴۱ تن رسید

اتحادیه آزاد کارگران ایران روز سه‌شنبه، ۲۷ آذرماه، از بازداشت «ده نفر» دیگر از کارگران گروه ملی فولاد اهواز خبر داد. به این ترتیب شمار کارگران بازداشت‌شده این کارخانه به «۴۱ تن» رسیده است.

ماموران امنیتی دست‌کم ۲۹ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز را ساعت دو بامداد روز دوشنبه و دو تن دیگر را نیز در تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت‌ها، بازداشت کرده بودند.

به گزارش اتحادیه کارگران آزاد ایران، ده کارگر دیگر نیز نیمه‌شب گذشته با حمله «وحشیانه» ماموران امنیتی به منازل آنها بازداشت شده‌اند.

این گزارش، اسامی بازداشت‌شدگان شب گذشته را «بهزاد علیخانی، احمد باوی، آرش محمدپور، میثم أل‌مهدی، مصطفی موسوی، مجید موسوی، امیر دهقان، مجید جلالی، حسین عساکره و بهزاد شهبازی» اعلام کرد.

۳۱ کارگر بازداشتی دوشنبه نیز به زندان مرکزی اهواز که «شیبان» نام دارد، منتقل شده‌اند. /ایلنا


سپیده قلیان با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

سپیده قلیان، از فعالان مدنی، که ماه گذشته به همراه برخی کارگران معترض هفت‌تپه دستگیر شده بود، ظهر روز سه‌شنبه آزاد شد.

سیپده قلیان با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد شده است. /ایلنا

 


در خواست توضیح نماینده مجلس از وزیر اطلاعات و دادگستری در خصوص مرگ صیادی

احمد مازنی٬ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس٬ خواستار توضیح وزیران اطلاعات و دادگستری درباره علت بازداشت و فوت وحید صیادی نصیری در زندان قم شد.

احمد مازنی در دو نامه جداگانه به محمود علوی وزیر اطلاعات و علیرضا آوایی نوشت: «آنچه افکار عمومی و نمایندگان مردم را نگران می‌کند وقوع حوادث ناگواری از این دست به صورت مکرر در زندان‌هاست. بنابراین به منظور رفع شبهه و آگاهی مردم در خصوص موارد زیر توضیح دهید؛۱- علت و مستندات قانونی بازداشت آقای وحید صیادی نصیری را اعلام کنید. ۲-علت فوت آن مرحوم چه بوده آیا اعتصاب غذا منجر به فوت شده یا بیماری زمینه ای دیگری موجب درگذشت زندانی شده است؟ ۳- علیرغم وقوع حوادث منجر به مرگ زندانیان در مورد قصور یا تقصیر‌های احتمالی مسولان زندان‌ها توضیح دهید؛ به ویژه آن که علاوه بر حقوق زندانی چه بسا زنده ماندن برخی از متهمان موجب بررسی بیشتر و احقاق حق نظام و مردم شود که مرگ زندانی موجب باقی ماندن ابهامات و تضییع حقوق عمومی شود.»

وحید صیادی نصیری چهارشنبه گذشته در پی اعتصاب غذای طولانی درگذشت. /ایسنا

 


 

 


 

عذرخواهی وزیر اقتصاد از نماینده مجلس

در پی انتشار ویدئویی که فحاشی یک نماینده مجلس را به یک کارمند گمرک نشان می‌دهد، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران از این نماینده به دلیل اتفاقاتی که موجب «عصبانی شدن» او شده عذرخواهی کرد.

انتشار خبر عذرخواهی وزیر از محمد باسط درازهی، نماینده سراوان، به‌دلیل اتفاقاتی که در اداره گمرگ منجر به «عصبانی‌ شدن» او شده در حالی است که در ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، این نماینده مجلس است که به مامور گمرک فحاشی می‌کند.

در فیلمی که روز گذشته از درگیری لفظی نماینده سراوان با یکی از کارمندان اداره گمرک مرکزی منتشر شد، درازهی از وی می‌خواهد اقدام به باز کردن یک در کند که با پاسخ منفی این کارمند مواجه می‌شود.

سخنان این کارمند مبنی بر این که درازهی نمی‌تواند به وی «دستور» دهد، موجب می‌شود نماینده سراوان به این کارمند فحاشی کند.

در ادامه این ویدئو، فرد دیگری با انتقاد از رفتار نماینده، به وی می‌گوید: «خاک بر سر مملکتی که تو نماینده مجلسش هستی» و وقتی با این پاسخ درازهی مواجه می‌شود که «بله، خاک بر سرش بشود»، او را از ساختمان بیرون می‌کند. /ایسنا

 


 


علی کفاشیان استعفا کرد

سرپرست کمیته فوتسال که نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال نیز بود به دلیل بازنشسته بودن از مسئولیت خود استعفا کرد تا رئیس فدارسیون فرد دیگری را به عنوان جانشین وی معرفی کند.

پس از کنار گذاشتن محمدرضا ساکت از دبیرکلی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال نیز که یکی از اعضای بازنشسته هیات رئیسه فدراسیون بود از مسئولیتش کناره گیری کرد.

فدراسیون فوتبال ضمن اعلام این خبر اعلام کرد: «به دنبال استعفای علی کفاشیان از کمیته فوتسال، مهدی تاج ضمن تقدیر از زحمات ایشان در این مسولیت طی حکمی، داوود پرهیزکار را به عنوان سرپرست کمیته فوتسال منصوب کرد. پرهیزکار از سال ۱۳۷۶ در فدراسیون فوتبال در سمت های مختلف به ایفا مسئولیت پرداخته است.»

پرهیزکار پیش از این مسئولیت های دیگری از فدراسیون فوتبال داشت که سرپرستی تیم فوتبال امید در زمان مربیگری علیرضا منصوریان، مدیریت آکادمی ملی فوتبال و سرپرست تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران از جمله آنهاست. /خبرگزاری مهر

 


 


 


https://twitter.com/shomarasane/status/1074938455602401280

 


فرانسه خواستار توضیح ایران در مورد مرگ یک زندانی سیاسی شد

دولت فرانسه روز دوشنبه از ایران خواست در مورد مرگ وحید صیادی نصیری «بلاگر و فعال» اجتماعی در زندان توضیح دهد.

وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی-عقیدتی، هفته پیش پس از حدود دو ماه اعتصاب غذا در زندان لنگرود قم درگذشت. خانواده او روز چهارشنبه هفته پیش – ۲۱ آذر – از این موضوع باخبر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اشاره کرد که آقای صیادی نصیری “به خاطر فعالیت های سیاسی اش زندانی بود.”

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که آقای صیادی در اعتراض به “شرایط بازداشت خود و نادیده گرفته شدن حقوقش” از روز ۱۳ اکتبر در اعتصاب غذا بود.


 واکنش نماینده‌ مجلس به انتشار فیلم توهین‌اش به یک کارمند

محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس در واکنش به انتشار کلیپ درگیری لفظی وی با یک کارمند گفت که برای عزل وزیر اقتصاد اقدام خواهد کرد.

او همچنین گفت که باید رییس گمرک ایران و رییس حراست گمرک ایران برکنار شوند.

روز گذشته ویدئویی منتشر شد که در آن این نماینده مجلس در با کارمندان یک نهاد دچار درگیری لفظی می‌شود. /باشگاه خبرنگاران


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »