?زنده| مشاور ایرانی – آمریکایی مایل فلین بازداشت شد

 


مشاور ایرانی – آمریکایی مایل فلین بازداشت شد

بیژن کیان، شریک ایرانی‌-آمریکایی مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، به اتهام لابی «غیرقانونی» برای استرداد فتح‌الله گولن به ترکیه بازداشت شد.

بیژن کیان روز دوشنبه ۲۶ آذر در دادگاه فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینیا حاضر شد.

مطابقت کیفرخواستی که علیه بیژن کیان صادر شده، وی به عنوان رئیس گروه تجاری فلین فعالیت می‌کرده است.

فلین و کیان در سال ۲۰۱۶ برای استرداد فتح‌الله گولن، واعظ ناراضی ترک به آنکارا فعالیت می‌کردند. ترکیه می‌گوید گولن طراح کودتای نافرجام این کشور بوده است.

دادستان‌های حوزه شرقی ویرجینیا در کیفرخواست خود گفته‌اند: «متهمان به دنبال بی‌اعتبار و لکه‌دار کردن شهروند ترکیه نزد سیاستمداران و افکار عمومی بودند، تا اینکه سرانجام امکان استرداد وی را فراهم کنند».

در این کیفرخواست نامی از «شهروند ترکیه» برده نشده است، ولی به نوشته خبرگزاری رویترز، اشاره دادستان‌ها می‌تواند به فتح‌الله گولن باشد که در پنسیلوانیا زندگی می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، به اردوغان گفته که واشینگتن در حال بررسی استرداد آقای گولن است. /رادیو فردا


وکیل نرگس محمدی: موکلم چهارشنبه به پزشکی قانونی منتقل می شود

محمود بهزادی‌راد٬ وکیل مدافع نرگس محمدی فعال مدنی و روزنامه نگار که در زندان به سر می برد، خبرداد که طبق هماهنگی های انجام شده موکلم روز چهارشنبه این هفته از زندان به کمیسیون پزشکی منتقل می شود تا وضعیت بیماری او بررسی شود.

به گفته او با توجه به توصیه پزشکان که موکل را چندی پیش عمل جراحی کردند، منتظریم نرگس محمدی از زندان به بیمارستان منتقل شود تا تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد.

این وکیل دادگستری افزود: «درخواست انتقال موکلم به بیمارستان را دادیم اما دادیار می گوید باید بهداری زندان موافقت کند و بهداری نیز می گوید باید موضوع مورد موافقت دادیار قرار گیرد.»

بهزادی راد با بیان اینکه دادستانی تهران هنوز به نامه اخیر موکلش در خصوص آزادی مشروط پاسخی نداده است، ادامه داد: «با توجه به وخامت بیماری موکل و طبق هماهنگی های صورت گرفته، نرگس محمدی ساعت هشت صبح روز چهارشنبه هفته جاری برای معاینه به کمیسیون پزشگی قانونی منتقل می شود تا در این کمیسیون در خصوص «عدم تحمل کیفر به خاطر بیماری» تصمیم گیری شود.»

وکیل مدافع نرگس محمدی افزود: «در صورتی که کمیسیون پزشکی قانونی معتقد باشد، موکلم به خاطر بیماری توانایی تحمل کیفر را ندارد، باید از زندان بیرون بیاید.»

نرگس محمدی روزنامه نگار و فعال مدنی است که به اتهام تاسیس کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و چند اتهام دیگر به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده است.


وضعیت جسمی فرهاد میثمی وخیم است

محمد مقیمی٬ وکیل فرهاد میثمی٬ حال موکلش فرهاد میثمی را «بسیار وخیم» اعلام کرد.

مقیمی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: «امروز با فرهاد میثمی در زندان ملاقات کردم و در خصوص جلسه رسیدگی به اتهامات ایشان که در تاریخ بیست و هشتم آذر ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می‌گردد و نحوه دفاع گفتگو کردیم. وضعیت جسمی موکلم به علت اعتصاب غذا بسیار وخیم و بغرنج است، چنانکه با ویلچر رفت و آمد می‌کند.»

او افزود: «وزن ایشان به ۴۴ کیلوگرم کاهش یافته است. با توجه به وجود خطر جانی برای موکلم، ایشان باید به بیمارستان منتقل گردد و هر اقدامی در این راستا، وظیفه مسولان زندان اوین است. بدیهی است که مسئولیت عدم اعزام موکلم به بیمارستان برعهده مقامات ذیربط می‌باشد. امیدوارم، با برگزاری عادلانه جلسه رسیدگی به اتهامات موکلم، زمینه پایان اعتصاب غذای ایشان فراهم گردد.»

فرهاد میثمی روز نهم مرداد بازداشت شد. اتهامات فرهاد میثمی «تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به حجاب» عنوان شده که دلیل اصلی همه آنها حمایت از کمپین مدنی علیه حجاب اجباری است. وکیل وی تاکید دارد که میثمی جرمی مرتکب نشده و او صرفا یک فعال مدنی است. /کلمه


 


داماد روحانی استعفا داد

کامبیز مهدی‌زاده٬ داماد رییس‌ جمهوری از سمت معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی استعفا داده و امروز متن استعفای خود را تقدیم رحمانی کرده و رسماً از این سمت کناره گرفته‌است.

برخی منابع آگاه، شائبه‌ها و هجمه رسانه‌ای در مورد این انتصاب را دلیل استعفای او ذکر می‌کنند. حتی این گروه برخی اخبار در مورد توبیخ وزیر صمت از سوی حسن روحانی رییس‌ جمهوری را هم رد کرده و اخبار از این دست را رد می‌کنند.

در روزهای گذشته انتصاب کامبیز مهدی‌زاده، داماد ۳۳ ساله رییس‌ جمهوری، به‌عنوان رییس سازمان زمین‌شناسی و معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد گسترده‌ای در محافل سیاسی و رسانه‌ای مواجه شده بود. /اعتماد آنلاین


 

 


قرائتی: به زودی پرده‌ها کنار می‌روند و مشخص می‌شود که دستانمان خالی است

محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، گفت که نسل جدید «علاقه‌ای که باید به ما داشته باشند را ندارد».

او با ذکر این‌که «مملکت ما قفل شده است» افزود که «دیر یا زود پرده‌ها کنار می‌روند و مشخص می‌شود که دستانمان خالی است.»

وی اضافه کرد: «در قرآن آمده کسانی که اهل ایمان هستند خدا محبت ما را در دل مردم قرار می‌دهد اگر دیدیم مردم ما را دوست ندارند عمل ما عمل صالح نیست.»

 

 


 


 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری: آمریکا قصد توقف پروازهای بین‌المللی ما را دارد

علی عابدزاده٬ رییس سازمان هواپیمایی کشوری٬ گفت: «ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شرایط فعلی صنعت حفظ شده و حرکت های جدید به سمت توسعه انجام شود و محدودیت‌هایی که آمریکا قصد دارد علیه پروازهای بین‌المللی ما ایجاد کند، بی‌اثر شود.»

او درباره محدودیت‌های موجود برای سن ناوگان جدید وارد شده به ناوگان ایران، توضیح داد: «در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه قاعده‌ای در نظر گرفته شده بود که هواپیمای با سن بالای ۱۵ سال وارد ایران نشود، اما تحریم ها و محدودیت های جدی موجود در فضای بین‌المللی عملا امکان اجرایی شدن این قاعده را فراهم نکرد.» /ایسنا

 


اخراج ۸۰ کارگر از کارخانه تولید شیشه اتومبیل

محمدرضا خیراندیش٬ معاون اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه٬ گفت: «بدهی برخی شرکت‌های خودروساز به کارخانجات تولید قطعات خودرو موجب شده است که قطعه سازان از نقدینگی مناسب برخوردار نبوده و دست به اخراج کارگران بزنند.»

محمدرضا خیراندیش ادامه داد: «در چند روز اخیر بالغ بر ۸۰ نفر از کارگران شرکت ایمن سپهر تولید کننده شیشه‌های اتومبیل از کار برکنار شدند و علت اخراج کارگران به دلیل بدهی قابل توجه و کلانی است که دو شرکت بزرگ خودروساز به این واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه دارند و کارفرمای شرکت به دلیل عدم دریافت مطالبات از این خودروسازان، توانایی پرداخت حقوق و دستمزد کارگران را نداشته و مجبور به اخراج آنان شده است.»

به گفته او متاسفانه در پی این اقدام از سوی دو شرکت خودروساز بزرگ کشور، کارگرانی که به صورت قراردادی جذب بازار کار شدند در حال ذبح شدن هستند و در این شرایط اقتصادی بحرانی و تورم بدون هیچ پشتوانه ای شغل خود را از دست داده اند و هیچ اراده ای هم برای حل این مشکل وجود ندارد. /ایسنا

 


 


وزیر صنعت: داماد رییس جمهوری بر اساس شایسته سالاری معاون وزیر صنعت شد

وزیر صنعت گفت: «داماد رییس جمهور را بر اساس شایسته سالاری به عنوان معاون انتخاب شده است.»

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تایید خبر انتصاب داماد رییس جمهور به عنوان معاون خود گفت: انتصاب وی به سمت معاونت وزیر اصلا ربطی به داماد رییس جمهور بودن یا نبودن این فرد ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: «همیشه ایراد گرفته می‌شود که چرا از جوانان استفاده نمی‌شود؛ اما داماد رییس جمهور یک نیروی جوان و نخبه است.»

وی درباره سابقه اجرایی داماد رییس جمهور گفت: «وی در حوزه معاونت فناوری رییس جمهور سِمَت داشته و رییس ستاد توسعه‌ای بوده است و از آنجا به وزارت صمت آمده است؛ ضمن آنکه لیسانس زمین شناسی دارد، فوق لیسانس او مرتبط است و دکترای زمین شناسی هم دارد.» /خانه ملت


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »