آغاز فستیوال هنری و اجتماعی سوآرت

زیتون– اولین دوره فستیوال هنری- اجتماعی «سوآرت» با تمرکز بر مسائل زنان و اقلیت‌ها، و با رویکرد تغییرات اجتماعی در بوستون آمریکا آغاز به کار کرد.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که ۳۶ اثر برگزیده، از مجموعه ۱۱۰ اثر هنری تولید شده، در نمایشگاه مجازی این فستیوال به نمایش درآمد. مجموعه آثار این فستیوال به مدت یک ماه در شبکه اجتماعی اینستاگرام در معرض دید و رای بازدید کنندگان قرار دارد. اثری که بیشترین لایک را دریافت کند، به عنوان اثر برگزیده مخاطبان،‌ معرفی و جایزه ویژه ای به آن تعلق می گیرد.

سوآرت یک فستیوال هنری با موضوع اجتماعی است که می کوشد با گردهم آوردن هنرمندان جوان داخل ایران، که دغدغه مسائل اجتماعی دارند، در تغییرات اجتماعی اثرگذار باشد. سوآرت بر جایگاه ویژه هنرمند در ساخت اجتماعی تاکید دارد و می کوشد تکنیک و مهارت‌های ناب هنرمندان را در خدمت جامعه و وسیله‌ای برای ارتقاء آن،‌ قرار دهد.

فستیوال سوآرت به ابتکار و همت گالری «هنری تاچ» راه اندازی شده است. گالری هنری تاچ در سال ۲۰۱۲ توسط پژمان تهوری در این شهر تاسیس و تاکنون برنامه‌های متعدد هنری، آموزشی و فرهنگی را میزبانی کرده است.

در اولین دوره این فستیوال بیش از ۳۰۰ هنرمند از داخل ایران مشارکت و فعالیت داشتند که در نهایت ۳۶ اثر (نقاشی، عکاسی و گرافیک) با رای هیات داوران به بخش پایانی فستیوال راه یافت. آثار برگزیده به مدت یک ماه در اینستاگرام در معرض دید و رای مردم قرار دارد.

بخش فیلم کوتاه این فستیوال نیز از روز ۵ ژانویه ۲۰۱۹ با نمایش آثار برگزیده،‌ آغاز به کار خواهد کرد. تمام فیلم‌ها در داخل ایران و توسط کارگردانان جوان تولید شده و بیشتر آنها اثر اول این کارگردانان جوان است.

تمامی آثار تولیدی از بعد هنری و اجتماعی (توجه به مسائل اقلیت‌های دینی،‌ مذهبی، جنسی و قومی) مورد ارزیابی و انتخاب هیات داوران فستیوال قرار گرفته است.

تمامی آثار برگزیده اعم از نقاشی،‌ عکاسی، گرافیک و فیلم های کوتاه تولید شده، در بهار سال ۱۳۹۷ در دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکا به نمایش در می‌آید و آثار منتخب هیات داوران، طی مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »