رفع حصر هرگز اتفاق نخواهد افتاد

زیتون– حسین کروبی٬ فرزنده مهدی کروبی٬ در واکنش به اظهارات اخیر مجتبی ذوالنور گفت که رفع حصر هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

۱۹ آذرماه مجتبی ذوالنوری، عضو جبهه پایداری و نماینده مجلس٬ خبر از آن داده بود که فعلا «گشایشی در حصر رهبران جنبش سبز» انجام نخواهد شد.

این عضو مجلس در مصاحبه با وب‌سایت انتخاب تاکید کرده بود: «تا زمانی که عذرخواهی از جانب محصورین صورت نگیرد از جانب نظام هم نمی‌توان توقعی داشت.»

فرزند مهدی کروبی٬ رهبر در حصر «جبش سبز» در این رابطه به روزنامه اعتماد گفت: «هیچگاه بحث رفع حصر به صورت جدی مطرح نبوده است که حال نامه‌های آقای کروبی روی این روند تاثیرگذار بوده باشد. اگر نامه‌های آقای کروبی موجب کند شدن روند رفع حصر شده است، چرا حصر آقای مهندس موسوی و خانم دکتر رهنورد برداشته نمی‌شود؟ این دو بزرگوار که نامه یا بیانیه‌ای پس از آغاز حصر منتشر نکرده‌اند.»

به گفته حسین کروبی ادعای اخلال در روند رفع حصر به‌واسطه نامه‌های اخیر آقای کروبی بهانه‌گیری است. آقای ذوالنور با این اظهارات قصد فرار رو به جلو در موضوع رفع حصر را دارند، زیرا خودشان بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که اساسا موضوع رفع حصر هیچگاه به صورت جدی در میان مقامات عالیرتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی که مسوول پیگیری این موضوع شده، مطرح نشده است.

روز گذشته علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ گفت که ورود مجلس خبرگان به موضوع حصر تنها راه قانونی فعلی برای رفع آن است.

علی مطهری در مراسم روز دانشجو به پرسشی در مورد موضوع حصر با اشاره به اقداماتی که در این زمینه از طریق صحبت با رهبری و روسای قوا انجام داده است، پاسخ داد که در این دیدارها خاطرنشان کرده است که ادامه حصر خانگی کروبی و موسوی به صلاح کشور نیست.

او تاکید کرد که فعلا راهی برای رفع حصر نیست و تنها راه قانونی این است که مجلس خبرگان وارد موضوع شود و با رهبری صحبت کند یا از ایشان سوال کند و بحث کنند تا موضوع حل شود. به نظرم راه دیگری ندارد.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »