?زنده| شرط عدم اخراج دانش آموزان دختر متاهل از مدارس


حساب کاربری حسام الدین آشنا مسدود شد

حساب کاربری حسام الدین آشنا٬ مشاور رییس جمهوری در توییتر مسدود شد.

او  ۸۶ هزار نفر فالوئر داشت.


شرط عدم اخراج دانش آموزان دختر متاهل از مدارس

عبدالرسول عمادی٬ سرپرست معاونت آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: «دانش‌آموزان متأهل از مدرسه اخراج نمی‌شوند و امکان تحصیل آنها به چند روش فراهم است.»

به گفته او در روش اول، دانش‌آموز دختر متأهل بدون تغییر ظاهر و عدم صحبت درباره مسائل خانوادگی با دانش‌آموزان دیگر، می‌تواند در مدارس روزانه مانند گذشته ادامه تحصیل دهد.

عمادی افزود: «در غیر این صورت دانش‌آموز می‌تواند، در مدرسه بزرگسالان ادامه تحصیل دهد یا اینکه در همان مدرسه روزانه ثبت‌نام کند اما فقط در امتحانات شرکت کند و همچنین امکان تحصیل در مراکز آموزش از راه دور نیز وجود دارد.»

او اضافه کرد: «تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده شورای مدرسه است اما در هر حال دانش‌آموز متأهل اخراج نمی‌شود و از تحصیل محروم نخواهد شد.» /فارس


 


نرخ دلار در بازار آزاد به زیر ۱۰ هزار تومان رسید

نرخ دلار آمریکا که در هفته های گذشته روند ریزش قیمت ها را آغاز کرده بود، امروز (چهارشنبه) به کانال چهار رقمی وارد شد و در برخی معاملات به قیمت ۹۹۵۰ تومان فروخته شده است.

صرافی بانک ملی که روزانه نرخ کف بازار برای معاملات ارز را اعلام می کند، امروز بهای خرید هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۵۰ تومان و بهای فروش آن را ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است.

این در حالیست که دیروز نرخ فروش دلار در صرافی ملی ایران ۱۰ هزار و ۷۵۰ تومان بود؛ از این رو فعالان بازار ارز می گویند، بانک مرکزی بزرگترین تامین کننده ارز در بازار آزاد است و به نظر می رسد قصد دارد با این روش نرخ ها را در بازار مدیریت کند. /ایرنا

 



 


مدیر مالی هوآوی با قید وثیقه ۱۰ میلیون دلاری آزاد شد

قاضی پرونده مدیر مالی شرکت هوآوی، در نهایت آزادی به قید وثیقه وی را پذیرفت.

قاضی پرونده منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی، در نهایت آزادی به قید وثیقه منگ را پذیرفت اما شرایط سخت نظارتی را برای او اعمال کرد.

مدیر مالی شرکت هوآوی با قید وثیقه ۱۰ میلیون دلاری از زندان آزاد شد اما بر اساس حکم قاضی باید تحت شرایط خاص کنترلی زندگی کند.

بر اساس حکم قاضی پرونده وی باید در  ایالت بریتیش کلمبیا بماند و همیشه تلفن خود را پاسخگو باشد و  در خانه ۵.۶ میلیون دلاری که محل اقامت وی است، از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح حضورداشته باشد.

همچنین با بستن مچ‌بند امنیتی تحت کنترل بوده و پاسپورت و سایر مدارک شناسایی وی نیز نزد پلیس خواهد ماند. /ایلنا



تراز آب سد امیرکبیر همچنان منفی است

مهدی فتوکیان٬ مدیر امور بهره برداری از سد و نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر٬ گفت: «با وجود بارش‌های اخیر، تراز آب این سد به عنوان یکی از سدهای تامین‌کننده آب شرب شهر تهران همچنان منفی است.»

به گفته او  ظرفیت مخزن سد امیرکبیر حدود ۱۸۳ میلیون متر مکعب است، اما اکنون حدود ۱۱۸.۷ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد وجود دارد که تقریباً برابر حجم موجود در مدت مشابه سال گذشته است.

فتوکیان با تاکید بر اینکه بارش های اخیر باعث افزایش حجم آب در پشت سد نشده است، افزود: «بارش‌های اخیر در ارتفاعات اغلب به صورت برف بوده که تاثیر این بارش‌ها اکنون مشخص نیست و در بهار با ذوب شدن برف و بارش‌های بهاری تاثیرش مشخص می‌شود؛ از طرفی بخشی از آب حاصل از بارش‌ها جذب زمین شده و در عمل تاثیری روی سد نداشته است.» /عصر ایران


پروانه سلحشوری: نهادی خاص برخی نمایندگان را به مخالفت با کودک همسری فراخواند

پروانه سلحشوری٬ نماینده مردم تهران در مجلس٬ گفت: «حمله ها به طرح کودک همسری بی سابقه است و خود ما هم آماج حملات گسترده به خاطر حمایت از این طرح قرار گرفته ایم.»

مهرماه امسال یک‌فوریت طرح کودک همسری٬ ممنوعیت ازدواج دختران قبل از ۱۳ سال با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۴ رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس، به تصویب رسید.

پروانه سلحشوری افزود: «البته با همه این فشار ها ما قطع امید نکرده ایم اما شرایط خیلی دشوار است. یکی از دشواری ها در این مسیر این است که برخی اعضای فراکسیون ولایی که حامی ما در این طرح بودند بعد از فشار ها تبدیل به مخالف طرح شده اند. به نظر می رسد از یک نهاد خاص به آن ها اعلام کرده اند که مخالفت کنند.» /ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »