وزارت امور خارجه: هیچ ممنوعیتی برای آزمایش موشکی نداریم

زیتون– سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران٬ سرانجام آزمایش موشکی را تأیید کرد و آن را «مهم» خواند.

ساعتی پس از تایید خبر انجام آزمایش موشکی از سوی سپاه٬ محمدجواد ظریف گفت: «بنده به عنوان وزیر امور خارجه می‌توانم بگویم که موشک هیچ‌گاه موضوع مورد مذاکره ایران با طرف‌های خود نبوده است.»

ده روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا خبر انجام آزمایش موشکی ایران را افشا کرده بود.

به گفته مایک پمپئو٬ جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ یا ۵۰ تست موشکی در سال انجام می‌دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده بود که آزمایش این نوع موشک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و می‌تواند بخش‌هایی از خاک اروپا و کل خاورمیانه را هدف قرار دهد، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تأیید خبر آزمایش موشکی اخیر گفت: «ما تست‌های موشکی‌مان را انجام می‌دهیم و این کار اخیر هم تست مهمی بود.»

حاجی‌زاده درخصوص واکنش مایک پومپئو به این موضوع نیز گفت: «این واکنش‌ها نشان می‌دهد که این موضوع برای آنها بسیار مهم بود که فریادشان درآمد.»

او با بیان این که «در سال بیش از ۴۰ یا ۵۰ تست انجام می‌دهیم» تأکید کرد: «این که آمریکایی‌ها نسبت به برخی از این آزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهند نشان‌دهنده فشار به آنهاست.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »