واکنش متفاوت چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی نسبت به اعتراضات فرانسه

دعوت به رواداری

زیتون– برخی از چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی٬ در واکنش به اعتراضات مردم فرانسه٬ رییس جمهوری این کشور را دعوت به رواداری با معترضین کردند.

معترضین در فرانسه از چندی پیش در اعتراض افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی به خیابان‌ها آمده بودند. این اعتراض به مرور گسترده‌تر شد و مسائل دیگری را در بر گرفت.

امروز صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه ایران از رهبران اروپا خواست در برخورد با مردم خود خویشتن‌دار باشند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اعتراضات گسترده در فرانسه، رهبران اروپا را به خویشتن‌داری در برخورد با مردم خود توصیه کرد و نحوه مواجهه غرب با حوادث فرانسه بویژه بایکوت رسانه‌ای این حوادث و سکوت مجامع بین المللی را تصویری تمام قد از استانداردهای دوگانه جهان سلطه دانست.

او تاکید کرد: «در اعتراضات دی ماه سال گذشته در ایران که بدنبال مطالبات برحق عده ای، متأسفانه برخی با سوء استفاده از فضای ملتهب، به دنبال موج سواری بودند و آشوب بپا کردند، مسئولان همین کشورهای غربی و از جمله  فرانسه غوغا به پا کردند و مدام «ابراز نگرانی» می کردند. شما برخورد پلیس فرانسه با مردم را ببینید؛ همین مقدار هم که منتشر می شود کافی است تا بتوانید دروغ بودن ادعاهای غرب در پاسداشت حقوق شهروندی را به راحتی درک کنید.»

رییس قوه قضاییه همچنین مدعی شد که این اعترضات و برخوردها اگر در جایی غیر از یک کشور غربی بود، تا کنون پای سازمان ملل و وزارت خارجه کشورهای مختلف به میان آمده بود و همه فریاد حمایت از مردم سر می دادند اما اکنون که حدود ۴ هفته از این اعتراضات در فرانسه می گذرد، شاهد بایکوت اخبار این رویدادها از سوی اختاپوس رسانه ای غرب و سکوت نهادهای بین المللی در قبال برخورد خشن هزاران پلیس مجهز به خودروهای زرهی با معترضان هستیم.

صادق لاریجانی در حالی معترض به رفتار دولت فرانسه با معترضین است که پس از اعتراضات «جنبش سبز» و دی ماه سال گذشته توسط دادگاه‌های زیر نظر او مجازات‌های سنگینی برای معترضین در نظر گرفته شد.

همچنین در همان سیستم قضایی دراویش٫ معلمان٬ کارگران و دانشجویان به زندان‌های طویل المدت محکوم شدند.

شب گذشته نیز محمود احمدی‌نژاد٬ رییس دولت‌های نهم و دهم٬ در توییتی خطاب به ماکرون از او خواست تا به صدای معترضین گوش فرا بدهد.

احمدی‌نژاد در مقام رییس دولت دهم٬ بر تمام خشونت‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم چشم بسته بود.

او همچنین معترضان را خس و خاشاک خوانده بود.

اسدالله بادامچیان٬ از اعضای جبهه پایداری٬ نیز در توییتی خطاب به مکرون نوشته بود: «خواسته های مردم فرانسه٬ پاسخش سرکوب و خشونت عریان نیست.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. آدم باید چقدر وقت ناشناس ونادان باشد، که وقتی اروپا در خطر یک توطئه از هم پاشیدن قرار گرفته بیآید به آنها دهن کجی کند آنهم وقتی درست به بسته مالی آنها نیازمند است!! میشد با آنها همدردی کرد و آرزو کرد آرامش و امنیت هر چه زودتر به این کشور که دوست ایران مانده برگردد و از دشمنان فرانسه که دشمن ایران هم هستند تبری بجوید که میتواند رشته دوستی آینده را تشکیل دهد. اما نه آقایان دهن کجی ِکودکانه و”حالا دیدی”، |”حالا دیدی و چشیدی” عوام ها را راه انداخته اند. حیف گویا اینها درس نمی گیرند . عاقل نمیشوند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

واکنش متفاوت چهره‌های سیاسی جمهوری اسلامی نسبت به اعتراضات فرانسه

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »