استعفای دسته جمعی ۱۹ نماینده مجلس

زیتون- ۱۹ نماینده مجلس استعفا دادند.

۱۹ نماینده مجلس٬ از حوزه انتخابیه استان اصفهان و شهرستان های آن٬ طی نامه ای به علی لاریجانی در اعتراض به عدم تحقق وعده های دولت در خصوص جاری شدن زاینده رود، استعفای خود را اعلام کردند.

در متن نامه این نمایندگان خطاب به رییس مجلس آمده است: « متاسفانه با توجه به اینکه اقای رئیس جمهور در فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی احیا رودخانه زاینده رود را در حضور مردم اعلام و سالها از آن قرار می گذرد، احیای زاینده رود که هیچ سازمان برنامه و بودجه علی رغم پیگیری بسیار زیادی که انجام شده حتی از گذاشتن اعتبار و ردیف مرتبط با تامین اب شرب (که در سال جاری تا مرز بحران جلو رفت) خودداری کرد، لذا در صورتی که نتوانیم حداقل حق مردم استان و جمعیت چندین میلیونی را برای تامین آب شرب آنها از طریق این دولت تامین نماییم، دلیلی برای حضور و مسئولیت نمایندگی نمی بینیم.»

پیشتر محسن مهرعلیزاده٬ استاندار اصفهان٬ گفته بود که کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی در این استان شرایط «فلج‌کننده‌ای» را رقم زده و نگرانی‌هایی در مورد تأمین آب آشامیدنی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان در فصل گرما وجود دارد.

ایران دوره خشکسالی شدیدی را تجربه می‌کند و این میان استان اصفهان شرایطی بسیار دشوار دارد چنانکه استاندار آن می‌گوید آبی که به حوزه زاینده‌رود سرازیر می‌شود به یک‌سوم کاهش یافته است.

طی ماه‌های گذشته بارها کشاورزان استان خوزستان در اعتراض به سیاست‌های آبی جمهوری اسلامی دست به اعتراض زده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »