اخبار غیررسمی از عدم تأیید صلاحیت حناچی حکایت دارند

زیتون– مرتضی الویری٬ رییس شورای عالی استان‌ها گفت: اخبار غیررسمی حکایت از این دارد که برخی از نهادهای امنیتی صلاحیت حناچی را تایید نمی‌کنند.

۲۲ آبان ماه پیروز حناچی٬ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران٬ با ۱۱ رای اعضای شورای شهر، به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.

بر اساس قانون حکم شهردار کلانشهرها باید به طی ده روز به تایید وزارت کشور برسد.

الویری صبح امروز به این سوال ایلنا که چنانچه تا روز یکشنبه حکم حناچی صادر نشود چه فرآیندی طی خواهد شد٬ پاسخ داد: «اگر تا آن زمان حکم صادر نشود شورا باید دو کار را انجام دهد یکی آنکه در انتخاب خود تجدیدنظر کند و دیگری اینکه این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال شود.»

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه گفت: «با توجه به اینکه شورای شهر تهران بر تصمیم خود مصر است و انتخاب ما همچنان حناچی است بنابراین در صورتی که تا روز یکشنبه حکم حناچی توسط وزارت کشور صادر نشود این موضوع به هیئت حل اختلاف ارسال خواهد شد.»

او در خصوص علت تعلل در صدور حکم حناچی٬ توضیح داد: «در این مورد عنوان می‌شود که حدود سی و چند سال پیش یکی از برادران حناچی از کشور خارج و عضو منافقین شده است که در روزهای اخیر به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شده است.»

به گفته الویری این موضوع چیز جدیدی نیست چرا که برخی از مسئولان کشور در پست‌های مختلف چنین مشکلاتی را داشته‌اند. البته این استنباط اصلا قابل پذیرش نیست. ضمن اینکه به صورت غیررسمی و از طرف یکی از نهادهای امنیتی این موضوع به ما اعلام شده است.

او ادامه داد پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که اطلاعات سپاه مشکلی در این خصوص ندارد.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که وزارت اطلاعات تا کنون از تایید پیروز حناچی خودداری کرده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »