???? نامه رضا خندان‌ به مناسبت زادروز فرهاد میثمی از زندان اوین

زیتون– رضا خندان٬ زندانی سیاسی٬ به مناسبت زادروز فرهاد میثمی در زندان اوین نامه‌ای سرگشاده نوشت.

در این نامه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته با اشاره به اعتصاب غذای طولانی فرهاد میثمی٬ نسبت به شرایط بد جسمانی او هشدار داده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

دوستان گرامی

امروز ۲۶ آبان ماه به مناسبت سالگرد تولد فرهاد میثمی عزیز همت کرده و گرد هم آمده‌اید. یکصد و هشت روز است که فرهاد عزیز لب به غذا، و گاهی آب و دارو هم بسته است. اکنون او را به زور سرم زنده نگه داشته‌اند. او با وجود آب شدن جسمش، همچنان پر از انگیزه و سرشار از انرژی به مبارزه جانانه‌اش با بی‌عدالتی و ظلم ادامه می‌دهد. روزی که او را از بند ما به بازداشتگاه بهداری اوین منتقل کردند، بیست و یک کیلو از وزنش کم شده بود. او را در آغوش گرفتم. تمام بدنش فقط استخوان بود که میشد حس کرد. امروز وزن او به ۴۴ کیلو رسیده است.

وقتی ابزار کار و زندگی انسان فرهیخته و صلح‌جویی مانند او را، که به مسالمت‌آمیزترین روش ممکن به قانون ناعادلانه‌ای مانند حجاب اجباری اعتراض می‌کند، داخل کیسه ریخته و با چشم بند مانند یک تروریست با او رفتار و همزمان ده‌ها تن از دوستانش را به دلایل واهی احضار،‌ بازجویی و برایشان پرونده‌سازی می‌کنند، اعتراض و اعتصاب کمترین و شاید تنها راه موثریست که برای زندانی می‌ماند. کار فرهاد فقط اعتصاب غذا و گرسنگی نیست، [بلکه] کلاس درسیست برای همه فعالین مدنی و سیاسی از مبارزات مسالمت‌آمیز و عاری از خشونت. بی‌تردید نام او و حماسه کم‌نظیرش در تاریخ مبارزات مدنی ایران و جهان ماندگار خواهد بود. او در مقابل قانون ناعادلانه حجاب اجباری به پا خاست و با تمام وجود در دفاع از حق پوشش زنان سرسختانه مبارزه کرد و همچنان استوار و امیدوار ایستاده است.

تولدش مبارک و جسم و جان عزیزش سلامت باد.
رضا خندان
۲۶ آبان ۱۳۹۷
بند ۴ زندان اوین

همچنین روز ۲۶ آبان جمعی از دوستان فرهاد میثمی به مناسبت تولد این زندانی سیاسی مراسمی را برگزار کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »