بازداشت سه عضو گروه الاحواز در دانمارک

زیتون– پلیس دانمارک خبر داد که سه نفر از اعضای گروه «جنبش الاحواز» را به خاطر «ستایش» حمله شهریورماه شهر اهواز بازداشت کرده‌است.

در جریان حمله مسلحانه به رژه نیروهای نظامی ایران در اهواز که در سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق برگزار می شد، به جز ۲۴ نفر کشته، بیش از ۶۰ نفر هم زخمی شدند.

داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و مقام های ایرانی هم گروه جنبش الاحواز را در این حمله دخیل دانستند که شماری از افراد آن در برخی از کشورهای اروپایی همچون دانمارک اقامت دارند.

گروه «جنبش الاحواز» دست داشتن در حمله اهواز را تکذیب کرده و این حمله را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیورکه کیرکه‌گارد، سخنگوی پلیس دانمارک، روز چهارشنبه گفت که ستایش یا اعلام حمایت از چنین اقدامی بر اساس قوانین دانمارک جرم محسوب می‌شود و سه فرد بازداشت‌شده که هر سه عضو گروه جدایی‌طلب «الاحواز» هستند ممکن است به دو سال زندان محکوم شوند.

پیشتر دانمارک یک ایرانی را به اتهام طراحی ترور یکی از رهبران این گروه از سوی حکومت جمهوری اسلامی ایران، دستگیر کرد و سفیر خود را از تهران فراخواند.

دانمارک از آنچه تلاش حکومت ایران برای طراحی ترور در خاکش خوانده به شدت انتقاد کرده و از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته با وضع تحریم هایی علیه ایران، در برابر این گونه رفتار جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند.

دولت ایران تاکید دارد که هیچ نقشی در این زمینه ندارد و آن را توطئه مخالفان روابط ایران و اروپا خوانده اند. محمدجواد ظریف گفته این توطئه از سوی موساد دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل برنامه ریزی شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »