معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران

آمادگی ژاپن ژاپن برای از سرگیری واردات نفت ایران

زیتون–  هیروشیگه سه‌کو، وزیر بازرگانی ژاپن، خبر داد که کشور آماده می‌شود تا واردات نفت ایران را از سر گیرد.

ژاپن در ماه‌های گذشته از میزان واردات به شدت کاسته و حتی در مواردی نیز خرید نفت را متوقف کرده بود.

همزمان با آغاز تحریمهای نفتی ایلات متحده علیه ایران، آمریکا اسامی هشت کشور معاف از تحریمهای نفتی را اعلام کرد.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۱۴ آبان ماه اعلام کرد که چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان از تحریمهای نفتی ایران معاف شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت که این کشورها طی شش ماه گذشته خرید نفت ایران را کاهش داده و شامل معافیت از تحریمهای آمریکا شده اند.

سه‌کو به خبرنگاران گفته ایالات متحده برای ارائه معافیت‌ها، به موضوع ثبات در تامین منابع انرژی و پیامدهای آن بر شرکت‌های ژاپنی توجه کرده‌است. وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنایع ژاپن در عین حال افزوده است توکیو از نزدیک با واشینگتن تبادل نظر خواهد کرد.

هیروشیگه سه‌کو می‌گوید «البته تصمیم نهایی با شرکت‌های خصوصی (در ژاپن) است، اما بر پایه تصمیم فعلی، این شرکت‌ها به احتمال زیاد آماده می‌شوند تا واردات نفت خام ایران را از سر گیرند.»

رییس‌‌ جمهوری آمریکا پس از خروج از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت، به بازگرداندن آن دسته از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در سایه توافق هسته‌ای معلق شده بودند، در دو بازه زمانی ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه فرمان داد.

بخشی از این تحریم‌ها که از جمله صنعت خودرو، خرید و فروش فلزات گرانبها، و دسترسی دولت ایران به دلار را محدود می‌کرد، در نیمه مردادماه امسال به اجرا درآمد و از ۱۴ آبان تحریم‌های دیگری که عمدتاً بخش نفت و انرژی را هدف قرار می‌دهد، بازگردانده شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »