اتحادیه اروپا تلاش برای «انجام حمله در دانمارک» را محکوم کرد

زیتون– اتحادیه اروپا  تلاش برای اقدام به «حمله» در دانمارک را محکوم کرد اما در همان حال اعلام کرد که از توافق هسته‌ای با ایران همچنان حمایت می‌کند.

روز سه شنبه وزیر امور خارجه دانمارک پس از طرح موضوع «تلاش جمهوری اسلامی برای انجام یک حمله در این کشور»  از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران اعمال کند.

اندرس ساموئلسن٬ وزیر خارجه دانمارک٬ اعلام کرد که به دنبال ناکام گذاشتن طرح سرویس امنیتی ایران برای انجام یک حمله در این کشور، سفیرش را از تهران فرا خوانده است.

اندرس ساموئلسن به صراحت حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرد که پشت این حمله قرار دارد و افزود که سفیر دانمارک از تهران فراخوانده شده است.

همچنین روز گذشته (چهارشنبه) وزیران خارجه پنج کشور اسکاندیناوی که روز چهارشنبه ۹ آبان در نروژ با یکدیگر ملاقات کردند، با انتشار بیانیه مشترکی از اخبار مربوط به تلاش وزارت اطلاعات ایران برای انجام «سوءقصد» در خاک دانمارک علیه مخالفان جمهوری اسلامی شدیدا ابراز نگرانی کردند.

آن‌ها گفته‌اند که این موضوع را «به شدت» جدی تلقی می‌کنند و تاکید کردند که «این گونه اقدامات کاملا غیرقابل قبول است.»

وزیران خارجه سوئد، نروژ، فنلاند، ایسلند و دانمارک اعلام کردند: «ما اطلاعات ارائه شده از سوی دانمارک درباره توطئه برای سوءقصد توسط یک عامل اطلاعاتی ایران را با نگرانی زیاد مورد توجه قرار دادیم. در این برهه، همبستگی کامل خود را با دوستان و متحدان دانمارکی خود اعلام می‌کنیم.»

آن‌ها هرگونه تهدید علیه امنیت کشورهای اسکاندیناوی را «تقبیح» کرده و گفته‌اند: «مهم است که کشورهای اسکاندیناوی شانه به شانه یکدیگر در برابر تهدیدات پیش‌روی جوامع خود بایستند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »