معرفی چهار وزیر پیشنهادی رییس جمهوری به مجلس

زیتون– حسن روحانی، رییس جمهوری، صبح امروز (یکشنبه) چهار وزیر پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، راه، و کار را به مجلس معرفی کرد.

در نامه‌ای که در صحن علنی مجلس قرائت شد، فرهاد دژپسند، معاون سابق سازمان برنامه و بودجه، برای تصدی وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند.

محمد اسلامی و رضا رحمانی سرپرستان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت نیز به عنوان وزیران پیشنهادی برای این وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی شده اند.

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد روز چهارم شهریور توسط نمایندگان مجلس استیضاح و برکنار شده بود. مجلس پیش از آن نیز در جلسه روز ۱۷ مرداد علی ربیعی، وزیر کار، را استیضاح و برکنار کرده بود.

همچنین حسن روحانی روز گذشته (شنبه) ضمن پذیرش استعفای عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد اسلامی و رضا رحمانی را به عنوان سرپرستان این وزارتخانه‌ها منصوب کرده بود.

محمد اسلامی، فرد پیشنهادی برای وزارت راه و شهرسازی، پیش از این سمت‌هایی چون معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و ‌ریاست هیئت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان را داشته است. وی همچنین ‌رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و مسکن ایران بوده است.

رضا رحمانی، نامزد دولت برای وزارت صنعت نیز معاون طرح و برنامه این وزارتخانه است و پیش از آن هم چند دوره نماینده تبریز در مجلس بوده است.

محمد شریعتمداری در حالی برای تصدی سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده که بیش از ۸۰ نماینده مجلس طرح استیضاح او را ارائه کرده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »