اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

زیتون– دولت آمریکا ۲۰ شرکت و موسسه مالی وابسته به «بنیاد تعاون بسیج» را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روزگذشته (سه‌شنبه) شبکه‌ای از موسسات مالی و شرکت‌های وابسته به «بنیاد تعاون بسیج» را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد که به گفته آن، منابع مالی نیروهای شبه‌نظامی ایران را تأمین می‌کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا٬ این ارگان‌ها متهم هستند که کودکان سرباز را آموزش داده و از آنها برای جنگیدن در کنار نیروهای سپاه پاسداران استفاده می‌کنند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شبکه دستکم ۲۰ شرکت و موسسه مالی را در بر می گیرد که زیر نظر «بنیاد تعاون بسیج» هستند.

شرکت‌های تراکتورسازی ایران و صنایع فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و مهراقتصاد نوین از جمله این موسسات هستند که هدف تحریم‌های تازه آمریکا قرار گرفته‌اند.

از دیگر موسسات و شرکت‌ها می‌توان به «بانک پارسیان»، «‏شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان»، «‏شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران آتیه»، «‏شرکت رویال ساحل نگین»، «‏گروه مالی مهر اقتصاد»، «‏شرکت مهندسی تکناتور»، «‏شرکت سرمایه‌گذاری تکتار»، «‏شرکت تراکتورسازی ایران»، «‏شرکت توسعه معادن زینک ایران» و «‏شرکت تولید زینک بندرعباس‎» اشاره کرد.

«بنیاد تعاون بسیج» متهم است که از این شرکت‌ها و موسسات استفاده می‌کند تا برای تجارت‌های چند میلیارد دلاری خود در حوزه‌های خودروسازی، معدن، فولاد و بانکی پوشش ایجاد کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بر اساس این تحریم‌ها، شهروندان آمریکایی حق ندارند تا با این شبکه تجارت کنند و اموال آنها نیز ضبط خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »