وزارت امور خارجه خبر بمب گذاری و تخیله سفارت را تکذیب کرد

تخلیه سفارت ایران در انکارا

زیتون– در پی دریافت تهدیدهای حمله انتحاری٬ پلیس ترکیه خبر از اتخاذ تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارتخانه ایران در آنکارا داد.

سی ان ان ترک در همین رابطه خبر از برخی خلیه این سفارتخانه و بیرون بردن سفیر ایران از آن داد.

خبرگزاری صدا و سیما امروز (دوشنبه) نوشت که «در پی اطلاع مقامات امنیتی ترکیه مبنی بر احتمال تحرکات تروریستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، از ساعتی پیش خیابان‌های منتهی به سفارت کشورمان در آنکارا تحت تدابیر امنیتی پلیس ترکیه قرار گرفت.»

در همین زمینه، محمد ابراهیم طاهریان فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در آنکارا گفت: «هم‌اکنون روال عادی در سفارت کشورمان در آنکارا برقرار است و همه کارکنان سفارت مشغول امور جاری سفارت هستند.»

یک مقام سفارتخانه ایران در آنکارا به خبرگزاری تسنیم گفت: «پلیس هنوز توضیحی به ما دربارهٔ افزایش تدابیر امنیتی در خارج از سفارت و بستن خیابان نداده و ما منتظر توضیح پلیس هستیم.»

بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ اما در گفت‌وگو با ایرنا ادعای بمب گذاری انتحاری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و تخلیه آن را تکذیب کرد و گفت کارکنان سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند و مشغول کار روزانه خود هستند.

رسانه های ترکیه ساعتی قبل اعلام کرده بودند که به دنبال ورود یک بمب گذار انتحاری به سفارت ایران در آنکارا پایتخت ترکیه ، تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف این سفارت اعمال شده است.

بنا بر گزارش روزنامه دیلی‌صباح، در پی آن خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده، بسته شده و اقدامات امنیتی شدیدی در محل برقرار است.

روزنامه ترکیه‌ای «سوزجو» نیز می‌نویسد که مأموران پلیس خیابان منتهی به سفارت ایران را مسدود کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزارت امور خارجه خبر بمب گذاری و تخیله سفارت را تکذیب کرد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »