کشف جنازه روزنامه نگار منتقد در استانبول

زیتون– خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در دولت ترکیه٬ خبر از کشف جنازه جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در یکی از محلات استانبول داد.

این خبرگزاری روز گذشته (شنبه) نوشته بود که دولت ترکیه به این نتیجه رسیده‌ است که جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سرشناس و منتقد عربستانی توسط یک تیم ۱۵ نفره که برای قتل او از عربستان به استانبول آمده بودند در داخل کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

جمال خاشقچی از چهار روز پیش در ترکیه و پس از مراجعه به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

یکی از مقامات دادگستری ترکیه پیشتر گفته بود: «ارزیابی اولیه ما این است که آقای خاشقچی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است. ما معتقدیم که این قتل از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و سپس جسد به خارج از کنسولگری منتقل شده است.»

اگرچه که تا کنون ترکیه از جزئیات نحوه قتل سخن نگفته و مدارکی در این باره هم ارایه نکرده است.

همزمان دادستانی ترکیه اعلام کرده بود که پرونده ویژه‌ای برای رسیدگی به ماجرای ناپدید شدن خاشقچی باز کرده و تیم کارآگاهان خود را به استانبول اعزام کرده است.

پس از اعلام مفقود شدن این روزنامه نگار سعودی٬ کنسولگری عربستان به خبرنگاران از جمله گزارش‌گر رویترز اجازه داد تا داخل این ساختمان دیپلماتیک شوند و محمد الوتیبی، از مقام‌های این کنسولگری به خبرنگاران اطمینان داده که آقای خاشقچی نه آنجا و نه در عربستان سعودی است و دولت عربستان هم در حال جستجو برای یافتن اوست.

جمال خاشقچی که در تبعید خودخواسته در آمریکا و در نزدیکی واشنگتن دی سی اقامت داشت از چهار روز پیش برای تکمیل مدارک شخصی خود به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرده است.

او قرار بود به زودی دوباره ازدواج کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »