????زنده| مایک پمپئو: آمریکا از پیمان مودت ایران و آمریکا خارج می‌شود

 

 

 مایک پمپئو: آمریکا از پیمان مودت ایران و آمریکا خارج می‌شود

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از این پیمان مودت ایران و آمریکا که بیش از ۶۰ سال پیش امضا شده بود، خارج می‌شود. پمپئو گفت این تصمیمی است که ۳۹ سال (از زمان انقلاب سال ۵۷ در ایران) به تعویق افتاده بود.

Risultati immagini per ‫پیمان مودت ایران و آمریکا‬‎
پیمان مودت ایران و آمریکا مبنای شکایت ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری علیه تحریم‌های تازه آمریکا بود. بر اساس حکمی که امروز در این دادگاه صادر شد از آمریکا خواسته شده که تحریم اقلام بشردوستانه را درباره ایران متوقف کند.


نماینده مجلس: پیام های تهدید آمیز از مشهد می رسد

جلال میرزایی نماینده مجلس ایران می‌گوید اگر دستگاه‌های امنیتی به‌ دنبال نفوذی‌ها هستند، باید روی مشهد تمرکز کنند. به‌گفته او عمده مخالفان گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی (FATF) از مشهد پیام می‌فرستند و نمایندگان را تهدید می‌کنند.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: همه اقداماتی که طی یکی دو سال اخیر از مشهد نشات گرفته در راستای منافع ملی نبوده است و برخی از این اقدامات مغایر با منافع ملی بوده است.



بانک مرکزی: سپرده گذاران ارزی سود سپرده را ماهانه و ارزی دریافت می‌کنند

بنابر بخشنامه بانک مرکزی سپرده گذاران ارزی سود سپرده را ماهانه و بصورت ارز دریافت می‎کنند. در صورت انصراف سپرده گذار پیش از سررسید، بانک ها موظفند بلافاصله نسبت به استرداد وجوه سپرده‎گذاری شده اقدام کنند. در این طرح برای سپرده‌های یورویی سالانه ٣ درصد، دلاری ۴ درصد و درهمی ۲ درصد سود پرداخت می‌شود. بانک مرکزی اصل و سود این سپرده‌ها را تضمین کرده است.



ظریف: به ترامپ اطمینان می‌دهم توافقی بهتر از برجام به دست نمی‌آورد

محمد جواد ظریف در مصاحبه با تلویزیونی بی‌بی‌سی به سئوالاتی درباره شرایط ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای – برجام – و واکنش به پیشنهاد رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره با رهبران جمهوری اسلامی پاسخ داده است.

ظریف  در این گفتگو خاطرنشام کرد که نتیجه  خروج آمریکااز برجام  دشوار خواهد بود چون دلار نقشی فراگیر در نظام پولی جهان دارد « اما گزینه‌ها هم مشخص است، اینکه آیا جامعه جهانی به آمریکا اجازه خواهد داد بر جهان حکومت کند؟»

او افزود :« البته آمریکا در گذشته چنین می‌کرد اما در چارچوب مجموعه‌ای از قوانین، نه براساس امریه‌هایی که هر روز عوض می‌شود.»

ظریف در ادامه خاطرنشان کرد که  تراز می، نخست وزیر بریتانیا، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه «و همه کسان دیگر گفته‌اند که متعهد به برجام هستند و متعهد هستند که ایران از منافع آن برخوردار شود.» و واکنش سیاسی این کشورها  از آنچه انتظار می‌رفت بهتر بوده اما مساله، ترجمه این تعهدات سیاسی به سازوکارهای اجرایی است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ادامه افزود: «هیچ چیزی غیرممکن نیست آما نتیجه ملاقات پرزیدنت ترامپ و پرزیدنت روحانی فقط فرصتی برای گرفتن عکس و یک سند دو صفحه‌ای خواهد بود.» وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: «ما یک سند یکصد و پنجاه صفحه‌ای داریم که توافق هسته‌ای است که کلمه به کلمه آن نه فقط با ایالات متحده بلکه با شش قدرت جهانی مذاکره شده است.»

جواد ظریف افزود: «به عنوان کسی که این مذاکره را کرده و مدتی طولانی در مذاکره شرکت داشته، من می‌توانم به پرزیدنت ترامپ اطمینان بدهم که ایالات متحده توافق بهتری به دست نخواهد آورد.»/بی‌بی‌سی فارسی


خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها ممنوع شد


تصویر پیامک‌ها تهدیدآمیز ارسالی به نمایندگان مجلس


ترامپ: شاه عربستان بدون ما دو هفته هم دوام نمی‌آورد


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »