????آخرین گزارش از شرایط جسمی فرهاد میثمی؛ کاهش وزن و فشار خون پس از ۵۶ روز اعتصاب غذا

زیتون– شرایط جسمی فرهاد میثمی٬ زندانی سیاسی در اعتصاب غذا٬ رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش «زیتون» فرهاد میثمی که از روز ١١ مرداد در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از یکشنبه (۲۵ شهریور) سرم نگرفته است.

او به اتهام تبانی و اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت کشور بازداشت شده است.

فرهاد میثمی متهم است که نشان‌هایی با شعار «من با حجاب اجباری موافق نیستم»، در اختیار داشته است.

این زندانی سیاسی در آستانه آغاز اعتصاب خشک٬ در پیامی از زندان اوین خواست‌های خود را برای پایان دادن به این اعتصاب اعلام کرده بود.

به گزارش «زیتون» میثمی در این مرحله خواسته مشخص  «آزادی بی‌قیدوشرط رضا خندان عزیز و رفع احضار و بازپرسی از خواهر گرامی‌شان و نیز خانم ژیلا مکوندی و آقای داوود فرهاد پور» را مطرح کرده‌ است.

او پیشتر در مرحله اعتصاب غذای تر بر خواسته مصداقی مشخصی تأکید نکرده بود و به‌منظور «جلوگیری از مزاحمت دستگاه‌های امنیتی برای اشخاص ثالث تا حد ممکن» و نیز «تن ندادن به رویه قضایی یک‌طرفه و ناعادلانه» ،«بدون امکان دفاع معنادار» و «بدون امکان انتخاب وکیل مستقل»، آن را ادامه داده‌ بود.

فرهاد میثمی همچنین به بیماری مزمن‌ کولیت زخمی مبتلاست و از ٢۵ شهریور نوشیدن خود را به تنها یک لیوان مایعات براى مصرف قرصهایش محدود کرده است.

این زندانی سیاسی در آستانه مهرماه نسبت به روز ۱۱ مرداد که اعتصاب غذایش را آغاز کرد، ۱۹ کیلوگرم کاهش وزن داشته (از ٧٨ کیلو به ۵٩ کیلو) و فشار او شش و نیم روى پنج است.

فرهاد میثمی از بستری شدن در درمانگاه زندان اوین امتناع کرده و درخواست کرده که باید به بیمارستان منتقل شود اما با شرایطی که کرامت انسانی‌اش حفظ شود.

پیشتر صدیقه پیشنماز، مادر دکتر فرهاد میثمی، گفته بود «مسئولان زندان بالاخره به انتقال او به بیمارستان رضایت دادند اما می‌خواستند با دستبند، پابند و لباس زندان او را ببرند که فرهاد راضی به رفتن به این شکل نشده است.»

جمعی از پزشکان نگران وضعیت او در نامه‌ای نوشته‌اند که «امکان آسیب غیرقابل برگشت به اعضای حیاتی بدن ایشان بسیار بسیار بالاست و حتی متاسفانه چه بسا که چنین آسیبی قبلا در روزهای گذشته به وقوع پیوسته باشد. از دیدگاه پزشکی، بی‌تردید ضروری است که دکتر فرهاد میثمی هر چه سریعتر و به صورت اورژانس به یک بیمارستان مجهز انتقال یابد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »