فرهاد میثمی، فعال مدنی، در اعتصاب غذا به سر می‌برد

زیتون– رضا خندان، همسر نسرین ستوده، خبر از اعتصاب غذای فرهاد میثمی داد.

این زندانی سیاسی در پی تماسی تلفنی به رضا خندان به او خبر داده که از فردای روز بازداشت (۹ مرداد) و بعد از اولین بازجویی دست به اعتصاب غذا زده است.

به دلیل حبس در انفرادی، غیر از ماموران کسی از اعتصاب غذای این فعال مدنی خبردار نشده است. اما فرهاد میثمی به رضا خندان خبر داده است که طی این مدت جز آب و نمک از پذیرش هرگونه ماده غذایی دیگری خودداری کرده است.

ضیا نبوی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق که همزمان با فرهاد میثمی و در محل کار او بازداشت شده بود در این رابطه توییت کرد:

ماموران هنگام بازداشت در منزل فرهاد میثمی تعدادی پیکسل با شعار: «من به حجاب اجباری اعتراض دارم»، چند جلد کتاب «کنش‌های کوچک مدنی» و کتاب «حقوق بشر» (از محمد جعفر پوینده) پیدا کرده و به همین اتهام او را بازداشت کرده‌اند.

پیش از این آرش کیخسروی وکیل دادگستری روز یکشنبه ۲۱ مردادماه به همراه مادر آقای میثمی برای پیگیری وضعیت این زندانی و طی مراحل ثبت وکالت‌نامه به دادسرای اوین مراجعه کرد ولی شعبه ۷ بازپرسی اوین با اشاره به تبصره ماده ۴۸ قانون دادرسی کیفری به آنها گفت که وکیل منتخب خانواده امکان اخذ وکالت این زندانی را ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. سال ٨٠ دکتر فرهاد میثمی کارگاه حافظ شناسی در محل اندیشه سازان ترتیب داد. کارگاهی عالی با استادان مجرب که دکتر عمرانی ان را می گرداند و استادان مهمانی چون دکتر سلیم نیساری و دکتر سرامی نازنین آن را مزین می کردند. آخرین جلسه کارگاه در شبراز سر مزار حافظ با حضور دکتر سرامی و سنگری تشکیل شد. همه هزینه ها هم با دکتر میثمی بود. نفرات کمی هم نبودیم. هزینه هواپیما و رستوران و …بچه های علوم پزشکی ایران خوب آن کارگاه را به یاد دارند. خاطره خوش آن سفر برای من که یک تازه لیسانس ادبیات بودم و جویای آموختن بیشتر هیچ گاهاز ذهنم پاک نمی شود. از وقتی جریان دستگیری ایشان را شنیده ام کلی به هم ریخته ام. برایشان آرزوی سلامتی و سرافرازی بیشتر دارم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »