دادگاه شکایت محمدرضا شجریان از صدا و سیما را رد کرد

زیتون– دادگاه شکایت محمدرضا شجریان٬ استاد آواز ایرانی٬  مبنی بر پخش بدون محوز آثارش از رسانه ملی را رد کرد.

۹ سال پیش محمدرضا شجریان از صداوسیما به دلیل پخش شدن آثارش بدون اجازه او شکایت کرده بود.

برگزاری این دادگاه تا کنون به تعویق افتاده بود.

محمدحسین آقاسی٬ وکیل محمدرضا شجریان٬‌ پیش از این خبر داده بود که روز ۱۱ شهریور و در حالی که ۱۱۰ ماه از تاریخ طرح شکایت موکلش می‌گذرد،‌ اولین جلسه دادگاه تشکیل شده است.

او امروز اعلام کرد که دادگاه با استناد به این موضوع که انتشار آثار این استاد آواز ایرانی از رادیو و تلویزیون ایران «موجب شهرت» آقای شجریان شده٬ شکایت او را رد کرده است.

محمدحسین آقاسی در این رابطه گفت: «تفسیر قضایی، سلیقه و طرز تفکر قاضی این بود که صداوسیما کار بدی نکرده و شاید پخش آثار به نفع موکل هم بوده است و هیچ کدام از دلایل ما مورد توجه دادگاه قرار نگرفت.»

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی٬ نماینده مجلس٬ در این رابطه در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که «معلوم نشد اگر آقای شجریان نخواهد بر شهرتش افزوده شود چکار باید انجام دهد؟ و به کدام دادگاه مراجعه کند؟»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »