????زنده| مجلس: پرونده سوال از رییس‌جمهور را به قوه‌قضاییه نمی‌فرستیم

 


مجلس: پرونده سوال از رییس‌جمهور را به قوه‌قضاییه نمی‌فرستیم

بهروز نعمتی، سخن‌گوی هیات‌رئیسان مجلس، خبر داد کهبه‌دلیل آن‌که رییس‌جمهوری استنکاف از قانون یا نقض قانون نداشته، سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه ارجاع نمی شود.

Risultati immagini per ‫حسن روحانی هفته گذشته در مجلس‬‎

حسن روحانی هفته گذشته در مجلس به پنج‌سوال ۸۲نماینده پاسخ‌داد. نمایندگان از پاسخ‌های رییس‌جمهور به چهار سوال قانع نشدند و اصرار داشتند که مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، پرونده به قوه‌قضاییه فرستاده شود./ ایرنا


خط فقر در تهران به ۵ میلیون تومان رسید

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اعلام کرد: خط فقر برای کسی که در تهران است با فردی که در یک روستا است، متفاوت است. برای فردی که مسکن دارد با کسی که از مسکن بی‌بهره نیست، متفاوت است.

بنابراین عددی (پنج میلیون تومان) که برای آن گفته می‌شود محتملا میانگین است و احتمالا برای تهران مطرح شده‌است./ایلنا



ظریف خواهان جلسه علنی برای پاسخگویی به قدوسی شد

امروز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوال کریمی قدوسی در مجلس حاضر شد.  وی از سوی این نماینده مورد سوال قرار گرفت و در رای گیری نهایی نمایندگان از پاسخ وی قانع شدند.

Risultati immagini per ‫ظریف خواهان جلسه علنی برای پاسخگویی به قدوسی شد‬‎

در این جلسه جواد کریمی قدوسی مستندی از سازمان اطلاعات سپاه را که حاوی فیلمی از اعترافات دری اصفهانی بود در صحن علنی مجلس پخش کرد.

ظریف ضمن دفاع از اصفهانی تاکید کرد که « وزارت خارجه پخش این کلیپ را قبول ندارد»

در پایان اظهارات کریمی قدوسی، پزشکیان اعلام کرد وزیر امورخارجه خواستار حضور در جلسه علنی برای پاسخ به شبهات ایجاد شده است و وزارت امورخارجه کلیپی که پخش شده را قبول ندارد./اعتمادآنلاین


محسن هاشمی: ماهانه ۴۵ میلیارد تومان برای موسسه همشهری هزینه می‌شود

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اعلام کرد: ۴۵ میلیارد تومان ماهیانه به موسسه همشهری تعلق می گیرد.

به گفته وی عدم سوددهی در موسسه همشهری به حدی رسیده که بازیافت کاغذها برای فروشندگان سود بیشتری دارد و بیش از هزار نفر در این موسسه مشغول به کار هستند اما از نظر محتوایی نتوانسته مردم را راضی کند./عصر ایران



مسئله زائران عراقی در ایران سازماندهی شده نیست


نامه انتقادی مهدی کروبی خطاب به مجلس خبرگان

مهدی کروبی یکی از رهبران در بند «جنبش سبز» امروز نامه‌ای انتقادی را خطاب به مجلس خبرگان رهبری نوشت.

Risultati immagini per ‫کروبی‬‎

او در این نامه تاکید کرد که « بخش مهمی از گرفتاری‌های امروز ریشه در تصمیمات عجولانه همان روزهای بازنگری قانون اساسی در سال ۶۸ دارد.»

مهدی کروبی به این صورت ادامه می‌دهد که « شب رحلت امام، جلسه‌ای در بیت ایشان به محوریت مرحوم آقای هاشمی برگزار شد که کل بحث آن جلسه درباره شورای رهبری بود. در آن جلسه هرگز سخن از انتخاب یک فرد به میان نیامد. اما فردای آن روز در جلسه فوق العاده خبرگان در ۱۴ خرداد ۶۸ مرحوم هاشمی برخلاف بحث‌های شب گذشته‌ شان، به نقل خاطره‌ای از امام پرداختند و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر موقت انتخاب گردید.»

او می‌گوید که در حقیقت بعد از مرگ آیت الله خمینی  و انتخاب رهبر موقت « همه چیز را به هم ریخت و برخی افراد نظرات جدیدی در جهت افزودن به قانون اساسی مطرح می‌کردند.»
۱. افزودن لفظ مطلقه
۲. لغو مدت زمان ده سال رهبری هر فرد
۳. اختیار انحلال مجلس شورای اسلامی

کروبی خطاب به خبرگان تاکید کرد: «خبرگان اگر خبرگان باشد باید از نتایج سیاست‌های راهبردی رهبر در سه دهه گذشته که کشور را به اینجا رسانده پرسش کند.»

او در پایان  نوشت:« تردیدی نیست که همه ما به میزان سهم و نقش‌مان باید مسئولیت خود را پذیرا باشیم.»/سحام نیوز

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. همدیگر را مسؤولیم
    به رعایت ماءموریم
    چشم و گوش رعایا
    از خدایست هدایا
    مردمان را کور و کر
    دانی عین گور و خر؟
    سر را اگر هم برند
    زبان را باز بگذرند

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »