تشکیل پرونده قضایی در خصوص تهدید رییس جمهوری به مرگ در «استخر»

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه٬ خبر از تشکیل پرونده‌ای قضایی در مورد تهدید به مرگ رییس جمهوری در «استخر» داد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه این دستگاه به عنوان «مدعی العموم» به این پرونده ورود کرده است.

منصور ارضی، یکی از مداحان مشهور تهران٬ در مراسم دعای روز عرفه مجددا حسن روحانی را به «مرگ در استخر فرح» تهدید کرد.

سخنرانی منصور ارضی کمتر از یک هفته پس از برگزاری تجمع پر سر و صدای طلاب قم در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

این مداح نزدیک به بیت رهبر با انتقاد از برنامه‌های دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی گفت: «اون یارو آخرش در استخر مرد، این یارو هم آخرش در استخر می‌میرد.»

در تجمعی که روز پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد، در اعتراض به «فساد اقتصادی» در قم برگزار شد، شماری از حاضران شعارهای ضددولتی سردادند و نوشته‌هایی تهدیدآمیز علیه حسن روحانی در دست داشتند.

از این تجمع  یک شعارنوشته در این مراسم که تلویحا حسن روحانی را به سرنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی تهدید می‌کند در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافت.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با اشاره به این که در «تهدید مقامات نیاز به شاکی خصوصی نیست» گفت: چه در تهران و چه در قم، مدعی‌العموم وارد شده است.

بنا بر همین گزارش، سخنگوی قوه قضائیه گفته است احضار افراد پس از «تحقیقات میدانی انجام می‌شود»، اما «الان نمی‌دانم کسی احضار رسمی شده است یا خیر.»

از سوی دیگر معاون حقوقی حسن روحانی گفته است که از «هتاکان به رئیس جمهور» شکایت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی روز یک‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه مقدمات شکایت فراهم شده و از مراجع امنیتی و اطلاعاتی نیز در این باره استعلام شده است گفت: «باید با رئیس جمهوری مشورت کنم که با اطلاعات موجود شکایت کنیم یا منتظر استعلام دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی بمانیم یا تصمیم دیگری اتخاذ شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »