رهبر عزل شد

زیتون– امروز پس از جلسه فوق‌العاده و فوری هیات‌امنای دانشگاه آزاد که با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد و با تصمیم اعضا، فرهاد رهبر از ریاست این دانشگاه عزل شد.

تیر ماه سال گذشته هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به عنوان رییس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده بودند.

اعضای هیات امنای این دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی، رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کردند.

طهرانچی از مدیرانی است که در دولت محمود احمدی نژاد (اردیبهشت ۹۱) به ریاست دانشگاه شهید بهشتی منصوب شد. طهرانچی اما در بهمن ۹۵ و در دولت روحانی با حکم وزیر علوم، از ریاست این دانشگاه کنار گذاشته شد.

محمدمهدی طهرانچی استاد فیزیک پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی فعالیت‌های اجرایی خود را در دانشگاه شهید بهشتی از سال ۱۳۷۷ به‌‌عنوان معاون اجرایی و برنامه‌ریزی دانشکده علوم آغاز کرد.

معاونت تحصیلات‌تکمیلی دانشکده علوم، عضویت در هیئت مؤسس پژوهشکده لیزر و پلاسما و معاونت پژوهشی آن، مدیریت قطب علمی فوتونیک، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و ریاست مرکز نشر دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی و ریاست کمیسیون تخصصی علوم پایه شورای علوم، تحقیقات و فناوری از جمله سوابق طهرانچی محسوب می‌شود.

از زمان درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی (در دی ماه ۱۳۹۵) و جانشینی علی اکبر ولایتی برای ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد، ابتدا سید حمید میرزاده از ریاست این دانشگاه برکنار شده و سپس علی محمد نوریان به مدت سه ماه سرپرستی این دانشگاه را عهده‌دار بود. با برکناری رهبر، طهرانچی، چهارمین فردی است که در طول ریاست ولایتی بر هیئت موسس این دانشگاه (از بهمن ۱۳۹۵) تا کنون مسئولیت اداره دانشگاه آزاد اسلامی به او واگذار شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »