امضای توافقنامه بین ایران و سوریه

بازسازی سوریه توسط شرکت‌های ایرانی

زیتون– ایران و سوریه، توافقنامه همکاری های اقتصادی استراتژیک طولانی مدت امضا خواهند کرد.

به گزارش عصرایران، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در این رابطه توضیح داد که موافقت نامه راهبردی بلند مدت اقتصادی میان ایران و سوریه، تنظیم و تدوین شده و به زودی توسط مقامات ارشد دو کشور امضا می شود.

به گفته امیر امینی٬ معاون وزیر راه و شهرسازی٬ سوریه اکنون در آستانه آغاز فصل جدید بازسازی است و بخش خصوصی ایران با برخورداری از توانمندی و تجارب بسیار بالا، می تواند به این کشور کمک کند.


معاون وزیر راه و شهرسازی ایران اضافه کرد که قرار است در این موافقت نامه راهبردی اقتصادی، شرکت های ایرانی حداقل ۳۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از جنگ حدود هشت ساله در استان هایی را که آزاد شده و یا در حال آزاد شدن هستند، بازسازی کنند.

او همچنین افزود که بازسازی زیرساخت ها از جمله حمل و نقل، خطوط انتقال آب و برق در سوریه بخشی از موافقت نامه راهبردی اقتصادی بلند مدت بین این کشور و ایران است.

امینی تاکید کرد که بازسازی اماکن تاریخی و زیرساخت های تخریب شده، محور مذاکرات است و در این توافق نامه جدید، بخش خصوصی ایران فعالیت گسترده ای خواهد داشت.

در حالی به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ایران برای بازسازی سوریه اعلام آمادگی کرده است که پیشتر دستیار و مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران بایستی هزینه‌هایی که در سوریه کرده است را برگرداند.»

به گفته رحیم صفوی٬ دستیار و مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای٬ سوری‌ها این آمادگی را دارند که از نفت، گاز و معادن فسفات سوریه این هزینه‌ها را برگرداند.

او که در نشست «بررسی بحران سوریه، اخرین تحولات میدانی و سیاسی» در موسسه آینده پژوهی جهان اسلام٬ سخن می‌گفت به اینکه کدام یک از دولت یا ملت سوریه٬‌ طبق کدام فرآیند٬ برای بازگرداندن هزینه‌هایی که جمهوری اسلامی در سوریه کرده٬ اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

امضای توافقنامه بین ایران و سوریه

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »