????زنده| کلانتری درباره فعالان محیط زیستی بازداشتی: قوه قضاییه دستور داده ما دخالت نکنیم

 

 


ظریف: پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران تبلیغاتی است

محمدجواد ظریف در گفتگو با شبکه الجزیره پیشنهاد دونالد ترامپ برای مذاکره با ایران را تبلیغاتی خواند.

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط گفت: «هر گفتگویی با آمریکا پس از آن آغاز می‌شود که این کشور به دیگر کشورها احترام و تحریم ها را کنار بگذارد.»

ظریف برنامه موشکی ایران را مذاکره‌ناپذیر خواند و گفت: «ما سیاست‌های خاورمیانه‌ای خود را در اثر تهدیدها و فشارهای آمریکا تغییر نخواهیم داد.»/ یورونیوز

 


کلانتری درباره فعالان محیط زیستی بازداشتی: قوه قضاییه دستور داده ما دخالت نکنیم




رهبر جمهوری اسلامی: مردم  به‌خاطر بی‌تدبیری داخلی زیر فشارند نه مسائل خارجی

رهبر جمهوری اسلامی امروز در دیدار با اقشار مردم از مذاهب و اقوام مختلف کشور بحران‌های ارزی و اقتصادی کشور را به گردن دولت انداخته و گفت: «کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسوولان موافق‌اند که عامل این مساله خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریم‌ها اثر نداشته باشد اما عمده‌ تأثیر مربوط به عملکردهاست. اگر عملکردها بهتر و باتدبیرتر و به‌هنگام‌تر و قوی‌تر باشد، تحریم‌ها اثر زیادی نمی‌گذارد و می‌شود ایستاد.

وی تاکید کرد :مثلاً در همین قضیه‌ ارز و سکه بر اثر برخی بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی‌ها ارز کشور رفت دست کسانی که از آن سوءاستفاده کردند.
این مشکل، مربوط به نحوه‌ مدیریت و سیاست‌گذاری اجرایی است. وقتی ارز و سکه را به‌صورت غلط توزیع می‌کنند، این توزیع دو طرف دارد: یکی که آن را می‌گیرد و یکی که آن را می‌دهد.
ما مدام دنبال آن کسی می‌گردیم که می‌گیرد، درحالی‌که تقصیر عمده متوجه کسی است که آن را داد؛ نمی‌گوییم خیانت، اما خطای بزرگی کرده است. »

« آحاد مردم مشکلات معیشتی را احساس می‌کنند. بخشی از مردم واقعا زیر فشارند و گرانی مواد غذایی و مسکن و… روی مردم فشار می‌آورد.
وقتی ارزش ریال این‌جور پایین می‌آید، آن کارمند روزمزد است که برای‌اش چیزی نمی‌ماند.

همچنین  واکنش رهبر جمهوری اسلامی به شعار «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» این بود که «بعضی‌ها اعدامی‌اند و برخی حبسی» او خاطرنشان کرد: «اجازه بدهید، شما مگر دادگاهید؟ فضاسازی نکنید، بعضی ممکن است اعدامی باشند و بعضی ممکن است حبسی باشند. بنده نوشته‌ام مقابله باید عادلانه و بادقت انجام شود.»



رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا: فعالیت‌های سپاه مخرب امنیت منطقه‌ است

جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در توئیتی که در صفحه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا منتشر کرده، گفته است: «روشن است که قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران در مرکز کارزار پرهزینه و توسعه‌طلبانه فعالیت‌های مخرب در منطقه، از جمله سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن است».

این فرمانده ارشد آمریکایی مدعی شده: «این نوع فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده، امنیت و ثبات منطقه‌ای را برهم می‌زند و منافع مردم ایران را تامین نمی‌کند».

او چندروز پیش هم گفته بود که سپاه توان کارگذاشتن مین و قایق انفجاری در تنگه هرمز را دارد.



دستگیری ۹ نفر از اعضای شورای شهر استان تهران به اتهام ارتشاء و تبانی

برای ۶ نفر  از اعضای شورای شهر استان تهران در دوره پنجم فعالیت شوراهای اسلامی به اتهام جعل مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت و سوءاستفاده از موقعیت شغلی به سلب عضویت از شورا رای صادر شده است.

۹ نفر نیز به اتهام ارتشاء و تبانی در معاملات شهرداری دستگیر شدند که اکنون با قرار وثیقه آزاد هستند و یک نفر به اتهام سوءاستفاده از موقعیت و تحصیل مال نامشروع در تعلیق قضایی است.

همچنین ۲۵ نفر به دلیل عدم سکونت، سوء‌استفاده از موقعیت و سوءاستفاده از اموال شهرداری و اقدامات غیرقانونی دیگر براساس ماده ۱۸ آیین نامه اجرایی هیئت های حل اختلاف مورد اتهام قرار گرفته‌اند./ایلنا


شهرام ناظری هم پیشنهاد کنسرت رایگان داد

 



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »