خودداری پلیس از جستجوی کودکان گم شده بلوچ

زیتون– هفته گذشته پلیس محل سکونت ده‌ها خانواده پاکستانی در اطراف تهران را که از سال‌ها پیش بدون مجوز در ایران ساکن هستند تخریب و خانواده‌های بلوچ را به یکی از کمپ‌های «اتباع بی‌گانه» انتقال داد.

انجمن خیریه «جمعیت امام علی» خبر داد، صبح روز چهارشنبه (دهم مرداد) ماموران نیروی انتظامی با دستور وزارت کشور و «بدون اخطار قبلی» خانه‌های مهاجران پاکستانی در اطراف تهران را تخریب و «افراد زیادی» را دستگیر کردند.

این افراد از حدود ۳۰ سال گذشته «غیرمجاز به ایران مهاجرت کرده و در طول این سال‌ها به عنوان نیروی کار ارزان و بدون هیچ تسهیلاتی در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر ری و کهریزک مشغول به کار بوده‌اند ودر بدترین وضعیت بهداشتی و معیشتی روزگار گذرانده‌اند».

در همین رابطه برخی منابع خبر دادند که هفت کودک شب حمله برای فرار از دست ماموران، به زمین های کشاورزی اطراف فرار کرده و مفقود شده‌اند.

این کودکان محسن (۴ سال)٬ موسی (۵ سال)٬ معصومه (۶ سال)٬ عیسی (۵ سال)٬ خاتون (۶ سال) و شهنواز (۱۱ سال) معرفی شدند.

سام بوربور، فعال حقوق کودک، خبر داد که هفت کودک پس از این اتفاق مفقود شده‌اند، اما کلانتری اعلام کرده که برای یافتن «کودکان خارجی اقدامی نمی‌کند.»

این خبر در شبکه‌های مجازی بازتاب گسترده‌ای یافت.

بر اساس گزارش‌های سازمان آمار این افراد از بلوچستان پاکستان به ایران مهاجرت کرده‌اند.

مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۹۵ اعلام کرده بود که ۱۴ هزار و ۳۲۰ نفر از اتباع پاکستان در ایران ساکن هستند.

از این تعداد بیش از شش هزار نفر در استان قم ساکن هستند که بخشی از آنها در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند.

بیش از سه هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان و بیش از ۲۵۰۰ نفر در هر یک از استان‌های خراسان رضوی و تهران ساکن هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »