خشونت ماموران امنیتی در دومین روز تظاهرات در اصفهان

زیتون– امروز نیز اعتراضات مردم اصفهان، به‌ویژه در منطقه شاپور جدید، ادامه یافت.

روز گذشته اعتراضات خیابانی توسط گروهی از کسبه و رانندگان شروع شد. هسته‌های اولیه اعتراضات به دلیل موج جدید گرانی و افزایش بیکاری، شکل گرفته بود.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده استفاده پلیس از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پینت‌بال علیه معترضان است. همچنین در ویدئوهای منتشر شده تصاویر آتش زدن لاستیک ماشین برای کنترل گاز اشک‌آور دیده می‌شود. ماشین های آب پاش نیز در محل تجمع مستقر بودند.

«خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»، و «سکوت هر ایرانی، خیانت است به ایران» از شعارهایی است که در این ویدئوها شنیده می‌شود.

تمرکز این تظاهرات در خیابان شاپور جدید اصفهان بوده و در این ویدئوها شعار «شاپوری باغیرت، حمایت حمایت» نیز شنیده می‌شود.

فراخوان برای تجمعات سراسری در اعتراض به گرانی، و وضعیت موجود از دو روز پیش در شبکه‌های اجتماعی شروع شده و از مردم خواسته شده بود تا عصر امروز در شهرهای مختلف تجمع کنند.

در هفته های اخیر بحران ارزی باعث سقوط بی‌سابقه ریال واحد پول ملی ایران در برابر ارزهای خارجی شده است.

دو روز پیش دلار آمریکا از رقم بی‌سابقه ده هزار تومان گذشت و این رکوردشکنی همزمان با آغاز به کار عبدالناصر همتی، رییس کل جدید بانک مرکزی ایران بود.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »