دستگیری ۶ زن در دزفول به دلیل برداشتن روسری

زیتون– شش زن در دزفول با اتهام برداشت روسری در مکان‌ عمومی دستگیر شدند.

حسن دزفولی٬ مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر دزفول٬ ضمن تایید این خبر افزود: «۶ نفر از زنانی که در مناطق تفریحی این شهرستان اقدام به کشف حجاب و انتشار تصاویر در فضای مجازی کرده بودند دستگیر شدند.»

به گفته حسن دزفولی٬ طی روزهای گذشته چند زن در یک مکان تفریحی «اقدام به کشف حجاب» و «رفتارهای خارج از شئونات اسلامی» کردند.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهر در ادامه افزود: «در این خصوص چهار نفر از عوامل کشف حجاب چند شب پیش شناسایی و دستگیر شده و با پیگیری و اشراف اطلاعاتی بامداد امروز نیز ۲ نفر دیگر در اقدام مشترک بسیج و پلیس امنیت اخلاقی شناسایی و دستگیر شدند.»

از دی ماه سال گذشته برخی از زنان و مردان ایرانی در اعتراض به حجاب اجباری در مکان‌های عمومی اقدام به کشف حجاب کردند.

ویدا موحد٬ اولین زنی که به نام «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، زن جوانی بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد. بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

یک ماه بعد دومین زن ایرانی در خیابان انقلاب با درآوردن روسری به «حجاب اجباری» اعتراض کرد.

عکس این زن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری٬ در گفت‌وگویی با رادیو فردا نام این زن را نرگس حسینی اعلام کرد و گفت پس از بازداشت «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی» صادر شده است.

پس از آن نیز ده‌ها زن و مرد جوان در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر از جمله اصفهان و شیراز دست به عمل مشابه زدند.

تا کنون برخی از این زنان به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. چرا نه، این اقدام مهم این تیم و ستاد ایشان اسلام را نجات داد. از طرفی دیگر، نظام مقدس به کلی‌ …مشاغلی نظیر این داده است. خوب این بابا و تیم ایشان از این راه نان میخورند. تا این نظام هست، این گونه اتفاقات عجیب نیست

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »