بازداشت ۴۶ زن در هرمزگان به اتهام «مدلینگ»

زیتون– عزیزالله ملکی٬ فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی یک «باند بزرگ مدلینگ» و بازداشت ۴۶ نفر در این رابطه در این استان خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما خبر داد که از این بین هشت زن که به‌عنوان مدل در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کردند از سوی پلیس امنیت هرمزگان دستگیر شدند. همچنین با هماهنگی مقام قضایی، ۳۸ واحد صنفی شامل عکاسان، آرایشگاه‌های زنانه و مزون عروس که مرتکب تخلف شده بودند پلمب و همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

ملکی اعلام کرده، تصاویر و کلیپ‌های این افراد، توسط «خود آنها» در شبکه اینستاگرام منتشر می‌شده که به گفته وی، موجب «جریحه‌دار نمودن عفت عمومی» و «اشاعه ضد فرهنگی» شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان، هدف از انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی را «سوء استفاده تجارت اقتصادی» عنوان کرده و افزوده که «احتمال اغفال دختران و زنان برای ارتکاب به اعمال منافی عفت در پوشش حرفه مدلینگ متصور است.»

ملکی برای مقابله با فعالیت این افراد در سطح استان هرمزگان، از شناسایی صنوف «متخلف» از جمله «عکاسان، آرایشگاه‌های زنانه، مزون و خانم‌های مستعد برای مدل» خبر داده است.

او دلیل این بازداشت‌ها و برخورد با پدیده «مدلینگ» را، «تبلیغ سبک زندگی غربی»، «ترویج بی‌بندوباری»، «تلاش برای از بین بردن اصول و ارزش‎‏های مذهبی» و برای مقابله با «جنگ نرم» و «نفوذ دشمن» عنوان کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »