سفر همزمان نماینده دولت‌های ایران و اسرائیل به روسیه

زیتون– همزمان با بنیامین نتانیاهو٬ نخست وزیر اسرائیل٬ به روسیه علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور آیت‌الله خامنه‌ای نیز به مسکو سفر کرد.  ولایتی برای رساندن پیامی از سوی رهبر جمهوری اسلامی و رییس جمهوری به کرملین سفر خواهد کرد.

مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی در این باره گفته است که همزمانی سفر او و نخست وزیر اسرائیل به مسکو تاثیری در ماموریت استراتژیک او ندارد.

ولایتی در مورد محتوای پیام آیت‌الله خامنه‌ای و موارد مورد مذاکره با پوتین اشاره‌ای نکرده ولی گفته است در صورتیکه گفتگوها آنطور که انتظار می رود پیش برود این سفر نقطه عطفی در روابط استرتژیک دو کشور خواهد بود.

ولایتی در سفر مسکو سرپرستی هیاتی از وزارت خارجه را به عهده دارد.

نتانیاهو پیشتر در دیدار با الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه پوتین، و سرگی ورشینین، معاون وزارت خارجه روسیه، گفت که ایران باید سوریه را ترک کند.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که رهبران اسرائیل و روسیه در دیدار روز چهارشنبه از جمله درباره اهمیت خروج آمریکا از برجام (توافق اتمی ایران و قدرت ها)، چگونگی قانع کردن ایران به خروج از سوریه و تحریم های روسیه در ارتباط با دخالت در اوکراین بحث خواهند کرد.

روسیه از متحدین منطقه ای و بین المللی ایران بشمار می رود که تا کنون از توافق هسته ای و حضور نیروهای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در سوریه حمایت کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »