بازداشت ۵۰ فعال ترک در آستانه «روز بابک»

زیتون– شمار فعالان مدنی که طی روزهای اخیر در آستانه گردهمایی سالانه در قلعه بابک بازداشت شده‌اند به «بیش از ۵۰ تن» رسیده است.

فعالان مدنی ترک در حساب کاربری خود در توییتر اسامی بخشی از بازداشتی‌های اخیر را منتشر کرده‌اند.

وب‌سایت هرانا در همین رابطه خبر داد که این بازداشت‌های گسترده به خصوص در استان‌های آذربایجان و اردبیل صورت گرفته است.

«قلعه بابک» دژی به جامانده از دوران ساسانیان است که بالای کوهی در نزدیکی شهر کلیبر، در استان آذربایجان شرقی، واقع شده است.

این دژ مقر سردار تاریخی ایران، بابک خرم‌دین بوده است که در هنگام قیام بر علیه دستگاه خلافت عباسی در قرن سوم هجری ساخته شده است.

در سال‌های اخیر شماری از فعالان ترک و آذری هرساله در میانه تیرماه، با حضور در این قلعه ضمن برپایی جشن‌ها، مطالبات اجتماعی و قومی خود را مطرح می‌کنند.

هرچند که تقریبا هر ساله تجمع در این قلعه با برخورد نیروهای امنیتی مواجه می‌شود.

با این حال کاربران شبکه‌ها اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدئوهایی گفته‌اند که مراسم جشن و آیین‌های سنتی شامگاه پنج‌شنبه و جمعه در قلعه بابک و محوطه اطراف آن برگزار شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ۱. اگر این دژ از دوره ساسانیان بجا مانده چگونه در زمان خیزش و شورش بابک بزرگ، یعنی در سده سوم هجری ساخته شد؟
    ۲. اگر کسانی بعنوان ترک می آینده و آیینی هایی برگزار میکنند، باید عرض کنم ترکان در حدود سده پنجم هجری به سرزمین آتورپاتگان یا آذربایجان بعدی رفتند (یا آمدند). بابک در سده های دوم و سوم بوده است. بنابراین ادعای ترک بودن بابک برخلاف هیاهوی پان ترکیست ها، درست نیست، آن بزرگ از نژاد ماد بوده است.
    خدا بیامرزد مرحوم استاد محمد قزوینی را، در بیست مقاله نوشته اند اینگونه که ترکان (عثمانی) ادعا میکنند و آمار ترکان را بالا میبرند، روزی میرسد که ادعا کنند حضرت آدم هم ترک بوده !
    به امید روزی که ایرانیان از هر قوم و جنس با هر دین و آیین با حقوق انسانی و شهروندی با هم زندگی خوبی داشته باشند.
    همچنین یاداوری کنم که در این ۱۴۰۰ سال کسی از تیره پارس هرگز حاکم نبود، و بیش از ۹۰۰ سال ترکان، یا اگر ترک نبودند اردبیلی ها و آذربایجانی ها بر ایران حاکم بوده اند، اکنون هم یک خامنه ای حاکم است، آنهم مطلق !
    منظورم این است که گول تبلیغات برخی محافل در ترکیه یا حکومت باکو را نخورند و دیگران را هم گمراه نکنند. زنده باشید و سربلند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »