حمله کنندگان به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس اعدام شدند

زیتون– حکم اعدام هشت متهم حمله به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی روز شنبه به اجرا در آمد.
پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده «این هشت نفر با عوامل اصلی کشتن و مجروح نمودن تعدادی از مردم در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی همکاری مستقیم داشته و با علم و آگاهی از هدف و قصد عوامل این حملات، آنان را پشتیبانی، تأمین مالی و تسلیحاتی کرده‌اند.»

این هشت نفر حدود یک ماه پیش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شده بودند.

پیشتر غضنفر آبادی خبر داده بود که  برای مهاجمان به ساختمان مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران، هفت جلسه دادگاه برگزار شد و در کمتر از یک‌هفته حکم آنها صادر شد.

ساختمان مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی روز ۱۷ خرداد ۹۶ هدف دو حمله همزمان قرار گرفتند که گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آنها را بر عهده گرفت. در این حمله ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ تن نیز زخمی شدند.

مقام‌های امنیتی و قضایی پس از این حمله، از دستگیری ده‌ها تن از افراد مظنون به ارتباط با گروه حکومت اسلامی در مناطق مختلف ایران خبر دادند.

رییس دادگاه انقلاب تهران افزوده بود که حکم صادره برای هشت تن به اتهام معاونت در فساد فی الارض، اعدام است و علاوه بر حکم اعدام؛ اموالی که از این افراد ضبط شده است، در جهت مبارزه با آنچه «اقدامات تروریستی»‌ نامید، استفاده خواهد شد.

او با اعلام اینکه حکم صادر شده علیه این هشت تن به مدت ۲۰ روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است،‌ در مورد ۱۸ متهم دیگر نیز گفت که کارهای مقدماتی آنها انجام می‌شود و پس از بازگشت پرونده از دیوان عالی کشور، به اتهام آنان هم رسیدگی خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »