????زنده| لغو سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران در پی فشارهای دولت آمریکا

 

 

لغو سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در پی فشارهای دولت آمریکا

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به علت فشارهای آمریکا سفر خود به ایران را لغو کرد. قرار بود این اولین سفر یک نخست وزیر ژاپن به تهران بعد از انقلاب باشد.

Risultati immagini per ‫نخست وزیر ژاپن به ایران‬‎

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران از آن جهت اهمیت زیادی داشت که این کشور یکی از خریداران عمده نفت ایران در آسیا به شمار می‌رود.

پس از لغو دور قبلی تحریم های هسته ای، واردات نفتی کره جنوبی و ژاپن از ایران به سرعت افزایش یافت و در اواخر سال ٢٠١۶ به حداکثر ۶٠٠ هزاربشکه در روز رسید هر چند به تدریج کاهش یافت و به حدود ٢٠٠ هزار بشکه تنزل کرد./امتداد


محمدرضا جلائی‌پور آزاد شد

‏حمیدرضا جلایی پور در کانال تلگرامی خود خبر داد: محمدرضا جلائی‌پور پس از هفتاد و هفت روز حبس با قید وثیقه از زندان اوین آزاد شد.


 روحانی در پاسخ به رئیس‌جمهوری سوئیس: ایران «رژیم صهیونیستی» را نامشروع و تجاوزکار می‌داند

حسن روحانی در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور سوئیس درباره لزوم به رسمیت شناختن اسرائیل گفت: به صراحت گفتم که ایران رژیم صهیونیستی را نامشروع و تجاوزکار می‌داند.


 


اتریش خواستار لغو مصونیت دیپلمات بازداشت‌شده ایرانی شد

بعد از دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان در ارتباط با طرح بمب‌گذاری در گرد‌هم‌آیی مجاهدین خلق در پاریس، اتریش از ایران خواست که مصونیت وی را لغو کند.
این دیپلمات که با نام اسدالله الف معرفی شده، در سفارت ایران در وین، پایتخت اتریش کار می‌کند در آلمان دستگیر شده است.


سخنگوی شورای شهر تهران: پرونده قالیباف به دستگاه قضایی ارسال شد

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران درباره رسیدگی به پرونده فساد در دوره قبل مدیریت شهری (دوران شهردای محمدباقر قالیباف) گفت: «گزارش‌هایی در دوره شهرداری قبلی به دستگاه قضایی ارسال شده که در دستگاه مربوطه در حال طی کردن مسیر خود است و اینکه در حال حاضر در چه مرحله‌ای است اطلاعی ندارم و باید از مسیر قضایی پیگیری شود.»/ایسنا

Risultati immagini per ‫قالیباف‬‎


محکومیت چهار نفر از زنان درویش زندانی به ۵  سال حبس

چهار نفر از زنان درویش زندانی در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری به اتهام اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی کشور محکوم شدند.
این ۵ درویش نازیلا نوری، آویشا جلال الدین، شیما انتصاری و سیما انتصاری هستند.


حسن روحانی تهدید کرد: نگذارید نفت صادر کنیم، نمی‌گذاریم نفت صادر کنید

رییس‌جمهوری ایران تهدید کرد: اگر نفت ایران از منطقه به جهان صادر نشود، دیگر کشورهای منطقه هم قادر به صادرات نخواهند بود. اگر می‌توانید امتحان کنید تا نتیجه‌اش را ببینید.

Risultati immagini per ‫حسن‌روحانی در نشست خود در سوئيس‬‎

حسن روحانی روز دوشنبه در راس هیاتی بلندپایه و برای انجام سفری دو روزه به کشورهای سوئیس و اتریش، عازم زوریخ شد.


وکیل مدافع دانشجویان بازداشتی: اجازه دفاع ندادند

وکیل مدافع چند تن از دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه ۹۶ از ارائه درخواست تجدیدنظر نسبت به احکام صادر شده برای موکلانش خبر داد.

امیر رئیسیانا که وکالت ۵ نفر از فعالان دانشجویی که در اعتراضات دی ماه سال ۹۶ بازداشت شده‌اند را عهده دار است افزود: احکام صادر شده برای این دانشجویان متفاوت است. اینجانب وکالت تعدادی از این افراد را برعهده دارم که تمایلی به رسانه‌ای شدن نام خود ندارند.

رئیسیان گفت: از طرف دیگر علی‌رغم قبول وکالت تعدادی از این افراد از طرف قاضی  اجازه دفاع ندادند و گفتند که وکیل نمی‌پذیرند. در نتیجه دفاعیات خود را در دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهم داد.

به گفته رئیسیان عناوین اتهامی دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه ۹۶ ، اجتماع، تبانی و تبلیغ علیه نظام است./ایسنا



خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. قوه قضائیه با سرداری که سوار موتور کف خیابان چماق میزده چکار میتواند بکند ، مگر ولی امر مرده باشد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »