موسسه موج باز هم حاشیه ساز شد

اعتراض به تک جنسیتی تصویر شدن ملت ایران

زیتون– صبح امروز شهروندانی که گذرشان به میدان ولیعصر تهران افتاد٬ به صحنه‌ای عجیب مواجه شدند.

تعریف یک ملت در پوستری بر روی ساختمان سپاه در این میدان٬ اما بدون حضور زنان.

 

در این پوستر با عنوان «باهم قهرمانیم٬ یک ملت یک ضربان» هیچ نشانی از زنان ایرانی وجود ندارد. این موضوع باعث خشم افکار عمومی شد.

https://twitter.com/Banafshehjamali/status/1006801312242192384

بخش عمده این انتقادات از متولی نماهای عمومی شهر٬ یعنی شهرداری و سازمان زیبا سازی بود. اما عصر امروز برزین ضرغامی٬ رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران به ایرنا گفت که متولی این تابلو، شهرداری نیست. او موسسه فرهنگی رسانه ای اوج منتسب به سپاه به عنوان متولی معرفی کرد.

اگر چه که در ادامه تایید کرد که محتوای این بیلبورد با آنکه در اختیار سازمان اوج قرار دارد اما با هماهنگی شهرداری بوده است.
برزین ضرغامی تصریح کرد: «طراح این بیلبورد قصد نداشته تماشاگران زن و مرد ایرانی را توصیف کند بلکه قومیت بازیکنان حاضر در تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از مسابقات جام جهانی را به تصویر کشیده است.»

پس از بالا گرفتن اعتراضات اما زهرا نژادبهرام٬ عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران به ایسنا گفت که از سازمان زیباسازی شهرداری تهران خواست است تا نسبت به اصلاح بنر دیوارنگاره میدان ولیعصر اقدام کند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

موسسه موج باز هم حاشیه ساز شد

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »