هشت تن از دراویش گنابادی دست به اعتصاب غذا زدند

صدور ۱۵۰رای برای دراویش زندانی

زیتون– موسی غضنفرآبادی٬ رییس دادگاه‌های انقلاب تهران٬ از صدور ۱۵۰ رای برای متهمان پرونده خیابان پاسداران خبر داد.

موسی غضنفرآبادی به خبرگزاری صدا و سیما گفت که رسیدگی به پرونده متهمان حادثه خیابان پاسداران در برخی شعب دادگاه انقلاب ادامه دارد.

به گفته او در این پرونده حدود ۱۵۰ رای صادر برای متهمان صادر شده است.

رییس دادگاه‌های انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که برای متهمان چه احکامی صادر شده است، افزود: برخی متهمان به سبب نوع عناوین اتهامی به حبس کوتاه و برخی به حبس طولانی مدت محکوم شده اند.

همن ماه سال گذشته بیش از ۵۰۰ تن از دراویش گنابادی به دلیل تجمع اعتراضی آنها در اطراف خانه نورعلی تابنده، قطب این سلسله، بازداشت شدند. تجمع دراویش با دخالت نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌های موتورسوار به خشونت کشیده شد.

ویدیوها و تصاویر زیادی از این درگیری‌ها منتشر شد و گزارش‌هایی نیز از «ضرب و جرح» شدید دراویش بازداشت شده و «شکستگی سر، فک و چند دندان» و وضعیت جسمی نامناسب تعدادی از آنان منتشر شده‌ است.

پیشتر قاضی جباری، رییس شعبه ۱۱۸۰ دادگاه کیفری دو استان تهران، اتهام بیشتر دراویشی که پرونده‌شان به این دادگاه ارجاع شده را «اخلال در نظم و آسایش عمومی جامعه» عنوان کرده بود.

«اجتماع و تبانی علیه امنیت»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم» و «تمرد از دستور پلیس» اتهامات یکسانی است که درباره شماری از دراویش مطرح شده است.

ماه گذشته موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران، با اعلام ارسال پرونده بیش از ۷۰ تن از دراویش گنابادی به این دادگاه، اتهام این افراد را «امنیتی» اعلام کرده بود.

وب‌سایت مجذوبان نور٬ رسانه‌ دراویش گنابادی٬ روز شنبه از اعتصاب غذای هشت تن از دراویش زندانی در زندان تهران بزرگ خبر داده که اعتراضی است به آن‌چه «نقض گسترده حقوق» این زندانیان عقیدتی نامیده‌اند.

نام این هشت درویش را ظفرعلی مقیمی، محسن عزیزی، محمد باقر مقیمی، علی جمشیدی، حسین فهیمی، مصطفی شیرازیان و محمد علی کریمی اعلام شده است.

دست‌کم پنج تن از این دراویش از چندی پیش اعتصاب غذای خود را شروع کرده بودند که این رخداد هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر بازتاب داشت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

هشت تن از دراویش گنابادی دست به اعتصاب غذا زدند

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »