????زنده|سخنگوی قوه قضائیه: تعیین «وکلای مورد اعتماد» در تمام استان‌ها اجرا می‌شود


نشست سران گروه ۷


هشت درویش گنابادی در زندان اعتصاب غذا کردند

 




سخنگوی قوه قضائیه: تعیین «وکلای مورد اعتماد» در تمام استان‌ها اجرا می‌شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید فهرستی که به عنوان « وکلای مورد اعتماد » برای پرونده های امنیتی و سیاسی اعلام شده، نهایی نیست و ممکن است اسامی دیگری به آن افزوده شود. آقای اژه‌ای تعیین وکلای مورد اعتماد قوه قضائیه را مصوبه مجلس خوانده و تاکید کرده است که تهیه این فهرست اختصاص به تهران ندارد و در تمام استان‌ها به اجرا در می‌آید.

در همین حال محمد رضا ساک ، مشاور حقوقی قوه قضائیه روز گذشته به خبرگزاری ایسنا گفت در آخرین اصلاحات قانون که به زودی در مجلس بررسی خواهد شد، این ماده قانونی اصلاح شده و دیگر لازم نیست لیستی از وکلا به تایید قوه قضاییه برسد.


 


پیام رسان تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی است

حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیراطلاعات در ضیافت افطاری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و جمعی از نمایندگان مجلس عنوان کرد که تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و اکنون ۲۵ میلیون عضو دارد و قانونی است.



مشاور آیت‌الله خامنه‌ای: بنایی برای خروج از برجام نداریم

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی گفت: همان‌طور که دقت کردید رهبری اقدامات در چارچوب برجام را توصیه کردند، لذا بنایی برای خروج از برجام نداریم.

حسین دهقان در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: امروز آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد یک فضای جدیدی هستند که امتیازاتی را از ملت ایران بگیرند، اما ملت ایران در جهت تامین منافع خود محکم ایستاده و به کسی امتیازی را نخواهد داد.

دهقان خاطر نشان کرد: آنچه منافع ما اقتضاء می‌کند همان چیزی است که رهبری و مسئولین نظام دنبال می‌کنند ، لذا آنچه رهبری فرمودند این است که ما هیچ منع و محدودیتی برای انجام اقداماتمان قائل نیستیم.

وی همچنین افزود: آنچه مهم است این است که ما به عهد و قراردادهای خود با کشورهای بزرگ و همچنین تایید شورای امنیت سازمان ملل پایبند هستیم و این‌که طرف‌های مقابل آن را زیرپا بگذارند طبیعی است که ما دلیلی برای این‌که بخواهیم شرایط جدیدی را تحمل کنیم وجود ندارد ، لذا اقداماتمان را متناسب با آن انجام می‌دهیم./ایسنا



خداحافظی با یاهو مسنجر

شرکت یاهو امروز اعلام کرد پیام رسان مشهور این شرکت موسوم به یاهو مسنجر در تاریخ ۱۷ جولای سال جاری یعنی حدود ۴۰ روز دیگر از دسترس خارج می‌شود.

Risultati immagini per ‫یاهو مسنجر‬‎



انتقال محمدرضا جلایی‌پور به بند عمومی

محمدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب ، به بند عمومی چهار زندان اوین منتقل شده است.
حدود ۵۰ روز پیش، جلایی‌پور پس از خروج از دفتر محمد خاتمی توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

به گفته حمید‌رضا جلایی‌پور، پدر محمدرضا جلایی‌پور، پیش از رفتن به بند چهار اوین، او در بازداشتگاه دو الف در سلول انفرادی بوده است و پس از آن در اتاقی با اسفندیار رحیم‌مشایی و محمدعلی طاهری در بند بوده است./امتداد


 


هاشمی شاهرودی: سعید مرتضوی مظلوم واقع شده

هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایت الله خامنه ای برای مرتضوی درخواست عفو کرده و نوشته است: سعید مرتضوی در این پرونده مظلوم واقع شده./روزاروز


یکی از وکلای لیست ۲۰ نفره قوه قضاییه: این کار برخلاف اصول قانون اساسی و ناقض حقوق شهروندی است

سیدکاظم حسینی یکی از وکلایی که نامش در لیست وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه قرار گرفته در یادداشتی که در ایسنا منتشر شد اعلام کرد: همانند سایر همکاران و اساتید فرهیخته معتقدم مصوبه مذکور بر خلاف اصول قانون اساسی و ناقض حقوق شهروندی می‌باشد.image.png

 در بخشی از یادداشت این وکیل دادگستری آمده است: «پیرو انتشار اسامی ۲۰ نفره موسوم به وکلای تبصره ماده ۴۸ مورد تایید ریاست محترم قوه قضاییه و درج خارج از اراده نام بنده در فهرست مذکور و تماس مکرر دوستان و همکاران در این خصوص به اطلاع می‌رساند اینجانب همانند سایر همکاران و اساتید فرهیخته معتقدم مصوبه مذکور بر خلاف اصول قانون اساسی و ناقض حقوق شهروندی می‌باشد و حق دسترسی به محاکم که حق انتخاب آزادانه وکیل مصداق اعلی این اصل پذیرفته شده بین المللی و مورد تاکید میثاقین بین المللی حقوق بشر که جمهوری اسلامی ایران نیز عضو آن می‌باشد را نقض نموده که اعتبار بین المللی آرای صادره نظام قضایی کشور را مخدوش می‌نماید.

 شایسته است در اصلاح مصوبه مذکور اقدام شود تا در آینده از تحمیل هزینه‌های احتمالی ناشی از اجرای این مصوبه بر جامعه جلوگیری گردد. بنده نیز همچنان بر سوگند خود در احقاق حق و اجرای عدالت ماندگار بوده و شرافت من وثیقه این قسم می‌باشد.»



خبر  روزهای  گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »