دفاع نماینده خمینی‌شهر از نامه خود درباره تجاوز به دختر افغانستانی

زیتون– به رغم اعتراض افکار عمومی نسبت به رویکرد محمدجواد ابطحی٬ نماینده خمینی شهر٬ در ماجرای رسیدگی به پرونده تجاوز به دختر شش ساله در این شهر٬ او از اقدام خود دفاع کرد.

روز گذشته نامه‌ای از محمدجواد ابطحی به رییس سازمان بهزیستی کشور٬ منتشر شد.

او در این نامه خواستار برکناری رییس اورژانس اجتماعی کشور به دلیل انتشار خبر تجاوز به یک کودک افغانستانی باید برکنار شود.

هفته گذشته رضا جعفری، رییس اورژانس اجتماعی در گفتگو با ایلنا خبر تجاوز به یک دختر ۵ ساله افغان را تایید کرده بود.

به گفته او این حادثه در خمینی شهر اصفهان و زمانی روی داده که وی در حال بازی در مقابل خانه بوده است. جعفری همچنین گفت که دختر خردسال توسط سه مرد ربوده شده و مورد تجاوز قرار می‌گیرد و چند ساعت بعد «جسد نیمه جان» او در خرابه‌ای پیدا می‌شود. خبرگزاری صدای افغان، آوا درباره چگونگی حادثه گفته است که همسایگان دخربچه بی هوش را پیدا می‌کنند و به خانه می‌برند.

رییس اورژانس اجتماعی ایران نیز افزود که این دختر خرسال از بیمارستان مرخص شده اما تحت مراقبت‌‌های روانی و اجتماعی قرار دارد. هنوز عاملان این اقدام شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

پیش از این مسعود فریادی، مسئول امور حوادث و زندانیان سفارت افغانستان در تهران در گفتگو با صدای افغان تاکید کرد که سفارت این موضوع را از طریق مراجع قضایی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پیگیری می‌کند.

محمدجواد ابطحی با این عناوین که «اولا معلوم نیست تجاوز حتمی باشد»٬ «ثانیا معلوم نیست انگیزه‌های عامل یا عاملی چه بوده است»٬ «ثالثا معلوم نیست تبعه چه کشوری بوده‌اند» و «رابعا معلوم نیست چند نفر بوده‌اند» انتشار این خبر را خطا خواند.

به نوشته نماینده خمینی شهر رسانه‌ای شدن این خبر باعث «سوء استفاده دشمانان انقلاب اسلامی» شده و «اسلام٬ پیامبر٬ اهل بیت٬ امام خمینی٬ رهبری و مردم خمینی شهر» را «آماج افترا و لجن پراکنی‌ها» در شبکه های مختلف داخلی و خارجی قرار داده است.

تلاش محمدجواد ابطحی برای پاک کردن صورت مسئله به جای یافتن پاسخی در خور برای آن خشم کاربران شبکه‌های مجازی برانگیخت.

https://twitter.com/HamedShojaie/status/1004463157312618497

با تمام این‌ها این نماینده مجلس امروز در پاسخ به اعتراض همتای خود به این بهانه که «محل جنایت خمینی شهر» است با دستاویز قرار دادن انتساب این شهر به آیت‌الله خمینی از نامه خود دفاع کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »