اعتصاب سراسری کامیون‌داران سوخت رسانی را در ایران مختل کرد

زیتون– اعتصاب کامیون‌داران به اختلال در چرخه توزیع بنزین و گازوئیل در کشور انجامید.

کامیون داران در اعتراض به شرایط بد اقتصادی، گران شدن لوازم یدکی و پایین بودن کرایه‌ها دست به این اعتراض صنفی زده‌اند.

کمبود گازوئیل در تهران و کمبود بنزین به ویژه در اراک، شیراز و چند شهر دیگر استان فارس سبب شد تا صف‌های دراز خودروها در برابر جایگاه‌های توزیع سوخت در این شهرها تشکیل شود.

جدا از شهرهای بزرگ جمعیت این رانندگان در شهرهای کوچک تری مثل ارسنجان، بم، زرین شهر، کوار، مرودشت، بوکان، سبزوار، دهاقان، بندرانزلی نیز قابل توجه است و بررسی ها نشان می دهد دیگر رانندگان نیز آرام آرام در حال پیوستن به این اعتصاب دست جمعی هستند.

طراحان اعتصاب از همکاران خود خواسته‌اند از بارگیری خودداری کرده و کامیون‌های خود را برای کار روشن نکنند.

امروز تصاویر زیادی از کامیون‌های متوقف شده در مناطق مختلف ایران منتشر شده است. برخی رانندگان با نصب پلاکاردهای بزرگ در جلو کامیون خود به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» اعتراض کرده‌اند.

رانندگان کامیون که در هر شهری به گونه‌ای اعتصاب کرده‌اند، با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوع «۲/۳/۹۷روز اتحاد و اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل برای اجرای عدالت» اعتراض خود را نشان داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری صدا و سیما در شهرستان کوار فارس رانندگان ماشین‌های خود را در منازل پارک کرده‌اند، در پاسارگاد حدود ۴۰ نفر از کامیون‌داران مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند، کامیون‌داران مشکان نی‌ریز و خرامه در جاده‌ها اقدام به اعتصاب کردند و این حرکت جمعی در دیگر مناطق استان ادامه دارد.

رانندگان معترض در نجف‌آباد نیز از حرکت کامیون‌ها جلوگیری می‌کنند.

طبق آمار وزات راه و شهرسازی حدود ۳۶۰ هزار دستگاه کامیون در ایران وجود دارد. کامیون‌دارها سهم بسیار بالایی در حمل و نقل کالا و جابه جایی بار در ایران دارند.

​اعتصاب کارگران و اصناف مختلف در ایران طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »