وزارت امور خارجه ایران: به خواست روسیه از سوریه خارج نمی‌شویم

زیتون– بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران٬ گفت که حضور جمهوری اسلامی در سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور است و تأکید کرد که «تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم در سوریه باشد و دولت سوریه از ایران بخواهد به کمک‌های خود به این کشور ادامه بدهد، در سوریه باقی می‌ماند.»

روز گذشته الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه٬  خواستار خروج نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان از سوریه شد.

روسیه جدی‌ترین هم‌پیمان جمهوری اسلامی در سوریه بود و مدتی هم از پایگاه‌های نظامی ایران برای حمایت از دولت مستقر سوریه استفاده کرده بود.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه٬ اعلام کرده بود که نیروهای خارجی باید از سوریه خارج شوند.

بهرام قاسمی در واکنش به این موضع گیری روسیه٬ گفت که «کسی نمی‌تواند ایران را مجبور به کاری کند. ایران کشوری مستقل است که سیاست‌های خود را بر اساس منافع ملی خود در منطقه و جهان تعیین می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که سیاست‌های جمهوری اسلامی مستقل است و کسی نمی‌تواند ایران را مجبور به کاری کند.

ایران که از ابتدای جنگ داخلی در سوریه ادعا داشت تنها حضوری مستشاری در این کشور دارد، در دو سال اخیر اذعان کرده که بیش از دو هزار تن از نیروهایش که زیر عنوان مدافعان حرم به سوریه اعزام می‌کند، در درگیری با گروه‌های معارض بشار اسد کشته شده‌اند. علاوه بر آن ایران دو لشکر از شیعیان افغانستان و پاکستان برای نبرد در سوریه ساماندهی کرده که چندی پیش اعلام شد بیش از دو هزار تن از آنها هم در جنگ سوریه کشته شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »